Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Steg för steg: Vad gör jag om jag får problem med mina tjänster via net@seaside?

Varberg Energi Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Om du får problem med någon av dina tjänster i net@seaside ska du göra följande:

    Steg 1
    Med hjälp av vår felsökning nedan, kan du snabbt få information om vad du själv bör kontrollera innan du ringer och felanmäler något. Många av problemen kan ofta lösas genom att följa denna enkla checklista.

    Felsökning:
    • Kontrollera så att all utrustning har ström.
    • Kontrollera så att alla kablar sitter i ordentligt.
    • Starta om utrustning som inte fungerar.
    • Starta om bostadsswitchen (observera att detta påverkar samtliga tjänster du använder via net@seaside) .
    • Testa med andra kablar. Observera att det måste vara kabel av typen kategori 6 (eller högre siffra).
    • Testa att koppla krånglande utrustning direkt i bostadsswitchen för att utesluta att det är fel på kabelnätet i bostaden.
    • Om inga lampor på bostadsswitchen lyser, eller att alla blinkar samtidigt, kan det vara att nätdelen/nätaggregatet som har lagt av. Skall vara 12V DC 1.5A. 
    • Anmäl felet till den tjänsteleverantör du använder dig av. Kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör hittar du i Tjänsteguidenunder menyvalet Tjänster
    Är du osäker på om du kopplat ihop utrustningen rätt? Kontrollera med hjälp av vår installationsanvisning.

    Steg 2
    Anmäl felet till den tjänsteleverantör du använder dig av. Kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör hittar du under menyvalet Tjänster. Välj därefter vilken tjänst det handlar om så hittar du slutligen de olika leverantörerna där.

    Steg 3
    Vid fel på digital-tv:
    Du som tittar på digital-tv via net@seaside ska kontakta din tjänsteleverantör. Har du inte valt tjänsteleverantör/kanalpaket utan endast har Baspaketet (SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen och TV4) ska du kontakta Kalejdo, telefon 0771-19 17 00.

    Steg 4
    Tycker du att du efter upprepade felanmälningar inte får ditt problem löst kan du vända dig till Konsumenterna Tele och Internet-byrå (telefon 08-522 767 00) och få hjälp och information om hur du kan gå vidare med ditt ärende. Information om Internet och konsumentfrågor finns också hos Post och telestyrelsen  och Allmänna Reklamationsnämnden.

    Steg 5
    När du har pratat med Konsumenternas Tele- och Internet-byrå kan du också registrera ärendet hos oss. Vi kommer att kontakta aktuell tjänsteleverantör och försöka agera så att ärendet kan snabbas på.

    Varberg Energi Kundservice
  • 190226 Internet borta sedan 20 min på Kabagabäcksvägen 2 Ga Köpstad. Del av ett allmänt fel?

    0708974300
    Robert Bengtsson
  • Hejsan och tack för ditt inlägg på vårat forum!

    Ja det stämmer, Media Teknik har haft ett driftfel på deras tjänster idag 2019-02-26. I skrivande stund ska detta fel ska vara åtgärdat.

    Om ni har fortsatt problem att ansluta till internet så kan ni testa att starta om bostadsswitchen och router, skulle problemet kvarstå ber jag er kontakta Media Teknik på telefon: 0340 - 67 92 90

    Med Vänlig Hälsning
    Adam
  • Hej
    Ligger internet nere gm fel hos er eller Vbg Energi?
    Borta hos oss på Kagabäcksvägen 2.

    Med vänlig hälsning,
    Robert Bengtsson

    Robert Bengtsson
  • Hej Robert,

    Vi har inga driftstörningar i ert område, och jag har gjort en felsökning på er bostadswitch och vi har kontakt/signal fram.
    Ni behöver kontakta er tjänsteleverantör

    Med Vänlig hälsning
    Anna-Lena
  • Hej
    Enligt Mediateknik så får man (Robert H) inte kontakt med bostadsswitchen. Du får göra en djupare felsökning hos er.

    Robert Bengtsson
  • Vi måste få in en felanmälan från Mediateknik för att kunna gå vidare i ditt ärende.
    Anna-Lena
  • Hej

    Vår bostadsswitch har gått i nekros. Var köper man en ny? Transformatorn var trasig så jag köpte en ny. Den fungerar men inte switchen.
    Vänliga hälsningar
    Ingrid Hultman o Stellan Adolfsson
    Götagatan 6
    Stellan Adolfsson
  • Hej Stellan,

    Det är förmodligen er strömadapter som gått sönder om inga lampor lyser på er bostadswitch. Ni är välkommen att hämta ut en ny gratis adapter hos oss på Västkustvägen 50.

    Vi har öppet till klockan 16:30 idag samt lunch stängt mellan 12:00-13:00

    Välkommen!

    Anna-Lena

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.