Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Steg för steg: Vad gör jag om jag får problem med mina tjänster via net@seaside?

Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Om du får problem med någon av dina tjänster i net@seaside ska du göra följande:

    Steg 1
    Med hjälp av vår felsökning nedan, kan du snabbt få information om vad du själv bör kontrollera innan du ringer och felanmäler något. Många av problemen kan ofta lösas genom att följa denna enkla checklista.

    Felsökning:
    • Kontrollera så att all utrustning har ström.
    • Kontrollera så att alla kablar sitter i ordentligt.
    • Starta om utrustning som inte fungerar.
    • Starta om bostadsswitchen (observera att detta påverkar samtliga tjänster du använder via net@seaside) .
    • Testa med andra kablar. Observera att det måste vara kabel av typen kategori 6 (eller högre siffra).
    • Testa att koppla krånglande utrustning direkt i bostadsswitchen för att utesluta att det är fel på kabelnätet i bostaden.
    • Om inga lampor på bostadsswitchen lyser, eller att alla blinkar samtidigt, kan det vara att nätdelen/nätaggregatet som har lagt av. Skall vara 12V DC 1.5A. 
    • Anmäl felet till den tjänsteleverantör du använder dig av. Kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör hittar du i Tjänsteguidenunder menyvalet Tjänster
    Är du osäker på om du kopplat ihop utrustningen rätt? Kontrollera med hjälp av vår installationsanvisning.

    Steg 2
    Anmäl felet till den tjänsteleverantör du använder dig av. Kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör hittar du under menyvalet Tjänster. Välj därefter vilken tjänst det handlar om så hittar du slutligen de olika leverantörerna där.

    Steg 3
    Vid fel på digital-tv:
    Du som tittar på digital-tv via net@seaside ska kontakta din tjänsteleverantör. Har du inte valt tjänsteleverantör/kanalpaket utan endast har Baspaketet (SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen och TV4) ska du kontakta Kalejdo, telefon 0771-19 17 00.

    Steg 4
    Tycker du att du efter upprepade felanmälningar inte får ditt problem löst kan du vända dig till Konsumenterna Tele och Internet-byrå (telefon 08-522 767 00) och få hjälp och information om hur du kan gå vidare med ditt ärende. Information om Internet och konsumentfrågor finns också hos Post och telestyrelsen  och Allmänna Reklamationsnämnden.

    Steg 5
    När du har pratat med Konsumenternas Tele- och Internet-byrå kan du också registrera ärendet hos oss. Vi kommer att kontakta aktuell tjänsteleverantör och försöka agera så att ärendet kan snabbas på.

    Kundservice
  • Haft kontakt med Kalendern,utan resultat.
    Felet är att bilden blir små rutor och ljudet hackar. Det plingar till och ljud och bild hackar.  
    Hjälp!
    Birgitta Gilberth
  • Hej Birgitta,

    Tack för din fråga på vårt forum. Du ska kontakta din tjänsteleverantör för tv:n t ex Kalejdo om det är via dom du har din tv tjänst. Om något är fel från vår sida så kommer det att lägga ett ärende till oss för åtgärd.

    Jag ser att det har inkommit ett ärende från Kalejdo där vår tekniker har svarat att ni kan testa att starta om bostad switchen (den vita som sitter på väggen märkt med Varberg Energi) och även starta om tv-boxen. Börja med detta annars kan ni kontakta vår support på 0340-62 88 26.

    Med Vänlig Hälsning

    Anna-Lena

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.