Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Jag ska flytta, hur säger jag upp mitt abonnemang?

Jag ska flytta, hur säger jag upp abonnemang vatten och avfall?
VA SYD Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!

    När du flyttar så säger du aldrig upp ett abonnemang hos VA SYD, det går över till nästa ägare av fastigheten. Däremot måste vi få veta att du flyttar ut så att vi kan skicka fakturor till rätt kund.

    När du flyttar ska du som säljare eller köpare anmäla att fastigheten byter ägare. Det gör du enklast genom att fylla i formuläret Anmälan om ägarbyte. Du kan via samma länk också välja att fylla i en blankett.

    De flesta tar med blanketten till banken när köpet görs upp. Observera att formuläret eller blanketten inte kan skickas in före överlåtelsedagen. Vi skickar sen en slutfaktura till säljarens nya adress. Därefter får den nya ägaren fakturorna.

    Bra att komma ihåg:
    • Om det ingår vatten i ditt abonnemang, tänk på att läsa av vattenmätaren så nära inpå överlåtelsedagen som möjligt, avläsningen ska också fyllas uppges i formuläret eller på blanketten.
    • Om det ingår avfall i ditt abonnemang så tar de nya ägarna över befintliga kärl, vill de ändra storlek eller annat på avfallsabonnemanget går det bra att kontakta VA SYD när de flyttat in.
    Helena Kundservicechef

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.