Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför kan man inte beställa Telias tjänster i Katrineholm?

Hej

Igår såg jag en nyhet om att ni kommer erbjuda Telia via Utsikts fibernät i Linköping. Positiv nyhet, men för oss som bor i Katrineholm och andra mindre orter vore det intressant att veta varför det bara är möjligt i Linköping (än så länge).

Mvh.

Kommentarer

  • Hej Klas!

    Visst är det kul att Telia äntligen finns som leverantör i vårat fibernät!

    Telia har i dagsläget valt att bara erbjuda tjänster i Linköping och det är också de som kan svara på varför. Vi hoppas såklart att det ska gå att beställa från Telia även i Katrineholm och Mjölby framöver, men vi vet just nu inte om och när det blir i så fall.

    Med vänlig hälsning

    Eva Kundservice
  • Hej

    Tänkte ta Bredband 2 för internet får upp att adressen finns inte inte inlagd

    Hälsningar
    Rolf Gustafsson
    Fårullsvägen 147
    Linköping
  • Hej Rolf!

    Du fanns inte registrerad på din adress, men det gör du nu.
    Vi tycker det är roligt att du valt Utsikt som fiberleverantör och hoppas du kommer använda våra tjänster under lång tid.

    Med Vänlig Hälsning

    Susanna Kundservice
  • Hej Utsikt!
    6 månader har gått... För ni ens någon dialog med Telia?
    Vad är senaste nytt?
    // nyfiken villaägare med fiber indraget och Telia ADSL som tills vidare-lösning
  • Hej Klas!

    I dagsläget finns det ingen ny information om/när Telia kommer välja att koppla in sig på vårat fibernät även i Katrineholm. Det är Telia som själva bestämmer vart deras tjänster är möjliga att välja i vårat nät.

    Med vänliga hälsningar
    Hanna Kundservice
  • Hej Klas!

    Nu har vi goda nyheter angående din fråga, från och med nu finns Telia valbart även i Katrineholm & Mjölby. För att göra en beställning kan du ta kontakt med Telia direkt eller logga in på vår portal.

    Med vänliga hälsningar
    Hanna Kundservice
  • Plötsligt händer det =)
    Härligt jobbat, tack så mycket. Då beställer vi fiber från Telia och hoppas slippa extra kostnader för TV-repeaters etc.
    Ha en fin helg!
  • Hej!

    Nu har jag beställt fiber via Telia, de kopplade in tjänsten i onsdags 16/6. Varför får jag ingen signal trots att mediaomvandlaren lyser grönt och varför syns det inga tjänster när jag loggar in på Utsikts kundportal?


  • Hej!

    Har du felanmält detta problem hos Telia? Om du inte har det så är det dit du ska vända dig som kund hos dom. Om det är så att felet inte ligger hos dom, så ska dom i sin tur felanmäla till oss med information om vad deras felsökning gav. På så sett har du endast en att vända dig till istället för att behöva ringa eller mejla fram och tillbaka mellan två olika parter.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.