Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Är det problem med TV-tjänsterna i Katrineholm?

Vi har i flera veckor nu haft problem med TV. Sändningen fryser hela tiden. Såg i Dio att det var något akut arbete i fredags men det verkar inte ha hjälpt. Vad händer?

Kommentarer

  • Hej Klas!

    Vad tråkigt att höra att din tjänst inte fungerar som det ska!

    Vi har ett känt fel just nu i Katrineholm som drabbar de kunder som har Bredbands-TV/IP-TV. Våra tekniker arbetar hårt just nu för att lösa felet och vi hoppas att du snart ska kunna titta på TV utan att störas av frysningar.

    Om du inte redan tagit kontakt med din tjänsteleverantör är det bra om du gör det så att de får reda på att din tjänst inte fungerar tillfredställande.

    Med vänlig hälsning

    Eva Kundservice
  • När tror ni att ni har fixat tvproblemet

  • Hej,

    Våra tekniker jobbar på att lösa felet men vi kan tyvärr inte ge någon klartid ännu.

    Mvh

  • Fortfarande lika dåligt. Min tjänsteleverantör är Viasat. Varför ska jag ta kontakt med dem om det är så att ni jobbar för fullt med att åtgärda problemen?

  • Hej Klas!

    Vi jobbar fortfarande på att lösa problemet med störningarna i Katrineholm. Tyvärr kan jag inte ge dig någon mer information om tidsplan. Du behöver inte kontakta din tjänsteleverantör, de är medvetna om problemet.

    Med vänlig hälsning

  • Då jag installerar bredbands-TV via fiber, måste jag då ha en TV-antenn?
  • Hej Göran!

    Kul att du har fiber från Utsitkt!

    När du installerat fiber är det en nätverkskabel du använder och då behöver du inte använda tv-antennen.

    Med vänlig hälsning
  • TV Katrineholm igen...? Helt svart sedan igår!
  • Hej Klas!

    Vi hade ett fel i går men som tekniker kunde rätta till under eftermiddagen. Vi har inga andra uppgifter om någon större störning i nätet.
    Om det är så att du fortfrande har problem får jag be dig att i första hand kontakta din tjänsteleverantör för en felanmälan och sedan kan de lägga ärndet vidare till oss.

    Med vänliga hälsnignar
  • Tv-tjänsten strular är det problem i Katrineholm?
  • Hej Magnus!

    Kan inte se vi har någon större störning på TV-tjästen i Katrineholm i dagsläget. Har du varit i kontakt med din tjänsteleverantör? Annars är det bra att göra detta i ett första steg, skulle de sedan anse att felet inte ligger i deras nät sänds frågan vidare till våra tekniker som kan se över detta.

    Med vänliga hälsningar
    Hanna Kundservice
  • Vad är det som stör TV sändningen  ser att problemet har funnits länge. Jag har också problem med att bilden hoppar och fryser senast i går kväll. Det sker ofta på helgerna och kvällstid. Trodde det skulle bli bättre med fiber men tydligen inte.
    Birgitta Ahlstrand
  • Hej Birgitta!

    Har du gjort någon felanmälan till tjänsteleverantör?
    Det bästa är att göra det och sedan kommer de ta detta vidare till tekniker hos oss om det är något som vi behöver kolla mer på.

    Med vänliga hälsningar

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.