Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Varför hittar inte tjänsteleverantören min adress?

Hej!

Jag fick fiber installerat av er i början av juni.
Sedan mitten av juni har jag varit kontakt med en tjänsteleverantör som säger att det inte finns fiber till mitt hus, vilket jag vet att det finns.

Hur ska jag göra när tjänsteleverantören fortsätter säga att det inte finns fiber på min adress?


(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Karl!

    Härligt att få fiber till huset; internets autobahn!

    Dock låter det inte lika härligt att tjänsteleverantören inte hittar din adress. Om vi varit där och installerat fiber ska det finnas fiber; precis som du säger.

    Att tjänsteleverantören inte kan hitta adressen kan bero på flera olika orsaker, t ex att adressen är felstavad, att adressen inte är uppdaterad i databasen mellan oss och tjänsteleverantören.

    I första hand ska tjänsteleverantören göra en felanmälan till oss om de inte kan hitta adressen.

    Givetvis kan vi undersöka anledningen till att adressen inte hittas och då behöver vi veta dina kunduppgifter. I och med att det här är ett öppet forum är det bättre om du mejlar eller ringer in till oss.

    • Om du vill ringa, ringer du telefonnummer 0771 50 40 50.
    • Vill du mejla, skickar du ett mejl till, kundservice@utsikt.se.
      • Kom ihåg att skriva med namn och personnummer.

    Jag hoppas att det ska lösa sig snabbt och smidigt, för att du ska kunna nyttja fiberns höga hastigheter,

    Jag önskar dig en trevlig dag!

    Vänliga hälsningar
    Henrik Gruppchef kundservice
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.