Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför kan jag inte ansluta mig till internet?

Hej! Jag har precis flyttat in i studentbostäder och kopplat in en router i internetuttaget men får bara upp att "ett fel har uppstått". Hur ska jag göra för att komma åt internet?

Kommentarer

  • Hej Erik!

    För att kunna hjälpa dig skulle vi behöva fler uppgifter. Återkom gärna med adress samt lägenhetsnummer så hjälper vi dig!

    Med vänlig hälsning

    Eva Kundservice
  • Hej! Det handlar om Villavägen 4a lägenhet 1002

  • Hej igen!

    Det ligger ingen tjänst upplagd på den adressen. Vi kan hjälpa dig med det men då behöver vi ditt personnummer.

    Maila ditt ärende och dina personuppgifter till kundservice@utsikt.se eller ring oss på 013-20 83 20 så hjälper vi dig den vägen!

    Med vänlig hälsning

    Eva Kundservice
  • Hej. Jag har precis flyttat in i en lägenhet hos Studentbostäder men registreringssidan för internet visas inte. Datorn är inställd på att få ip-adresser tilldelade automatiskt (DHCP) då den redan har fått en ipv4 adress. Vad är det som strular? Min adress är Ryds allé 3.207.
    MVH Tommy
  • Hej Tommy!

    Tråkigt att du inte får igång ditt internet

    Jag har kollat på din adress och där finns redan internet aktiverat sedan i september på en annan person.
    Vet du om det bodde någon innan dig och som bara bodde ett kort tag?

    Med vänliga hälsnignar
  • Hej
    Jag vet att det bodde en där som flyttade ut nyss för att den personen visade rummet för mig. Personen kanske inte sa upp sitt abonnemang innan han/hon flyttade ut.
    Hoppas att detta är till någon nytta.
    MVH Tommy
  • Hej,

    Det är säkert på det viset som du beskriver.
    Vi ska givetvis hjälpa dig att ordna till detta, men vi behöver dina personuppgifter och vill därfrör att du antingen mailar ditt ärende till kundservice@utsikt.se eller ring oss på 013-20 83 20 så hjälper vi dig den vägen.

    Med vänlig hälsning,

  • Hej! Jag har nyss köpt en ny router, behöver jag ändra någon inställning på min profil eller ska det funka ändå?
    Med vänlig hälsning, Anna
    Anna
  • Hej Anna!

    Du ska inte behöva ändra någon inställning på din profil hos oss om du bytt router, i övrigt är det din tjänsteleverantör som du kan vända dig till för frågor kring din uppkoppling då det är dem som förser dig med IP adress osv.

    Med vänliga hälsningar
    Hanna Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.