Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför ska jag logga in i kundportalen när jag redan beställt tjänst hos operatör?

Hej. Jag beställde fibertjänst från en leverantör och fick hem min router idag. Kopplade in den och hänvisades direkt till eran portal. Där måste jag välja en tjänst och när jag väljer en tjänst att beställa så står det redan att den här adressen och mitt personnummer redan är en kund, men vad jag vet så har jag inget inlogg på Utsikt. Jag har försökt med att trycka på glömt lösenord och skrivit in mitt personnummer och få en engångskod men det fungerar inte, det står att det inte går att skicka en kod. Hur ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Oskar,

    Eftersom du beställt bredbandstjänsten direkt från leverantören skapas det därigenom automatiskt en kundprofil hos oss. Däremot ska du inte behöva logga in på vår kundportal för att aktivera din tjänst, då din leverantör redan ska ha aktiverat tjänsten i samband med din beställning. Kommer du bara till vår portal betyder det med största sannolikhet att din leverantör inte lagt upp den beställda bredbandstjänsten på din adress.

    Vår kundportal är egentligen bara till för de som ej beställt tjänst direkt hos tjänsteleverantör. Däremot ska du självklart ändå få tillgång till din kundportal. För att komma åt inloggningsuppgifterna är du välkommen att kontakta oss på telefonnummer 0771- 50 40 50.

    Med Vänlig Hälsning,
    Emil

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.