Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur felanmäler jag DIO-appen?

Driftinformation & störningar

http://utsikt.se/bredband/support/driftinfo/ hänvisar ni till app:en DIO. Kan ni isf se till att leverantören av app:en tar sig en ny titt på den? Jag installerade den precis på en ny Nexus 5X, och den kraschar på en gång, mao, den går inte ens att starta.

Iom att all info om driftstörningar idag ska ligga i app:en, så vore det bra om någon kunde ta sig en titt på den snarast!

Mvh

Kommentarer

  • Hej Anders

    DIO är en tjänst framtagen av PTS och ska fungera på IOS och Android. Läs gärna mer här: https://diowebb.se/ där du även kan skicka in din fråga/synpunkt.

    Vänliga hälsningar

    Jenny Kundservice
  • Hej,

    Tja, jag ser inget ställe på den sidan där man kan rapportera buggar. De har en supportportal, som verkar vara för operatörer.

    Iom att Utsikt använder sig av den tjänsten, så bör Utsikt kunna ta emot och vidarebefordra en buggrapport.

    Mvh
    Anders

  • Hej

    Du kan maila till supporten som står här: https://diowebb.se/support/
    Det bästa är om du kan göra det själv, dels för att förklara vad som händer men också för att lämna dina kontaktuppgifter för återkoppling.

    Vänliga hälsningar

    Jenny Kundservice
  • Hej,
    Det skulle vara trevligt att kunna läsa aktuella driftstörningar utan att det ska krävas en smartphone. Om man läser kommentarerna om android-appen så ser det ut som att appen har kraschat får många sen januari 2015.

    Det borde ligga i ert intresse att detta funkar. Ni har större chans att påverka. Som det är nu står vi i blindo.

    Vänliga hälsningar

  • Hej!
    Vi tar detta vidare med ansvariga för detta så får vi se om de kan någon lösning på detta.

    Med vänlig hälsning Susanne

  • Hej,

    Kan ni trycka på utvecklaren? Två månader senare så finns ingen uppdatering (mao appen är fortfarande obrukbar). Det finns heller ingen återkoppling på det supportärende jag öppnade emot dem.

    /Anders

  • Hej Anders

    Vad tråkigt att du inte har fått någon respons på ditt ärende. Jag har skickat det vidare inom vår organisation som i deras tur får ta det vidare med leverantören.

    Vänliga hälsningar

    Jenny Kundservice
  • Appen är obrukbar. Krashar eller fungerar helt enkelt inte. Jag har testat på Android 4, 5 och 6. Fullständigt värdelös med andra ord. Har varit omöjligt att hitta driftinfo sedan appen introducerades. Ingen verkar vara ansvarig.

  • Hej Martin,

    Beklagar att denna funktion inte fungerar för dig. Vi äger inte denna app utan köper bara tjänsten av DIO, vill man göra en felanmälan på appen så ska man alltså vända sig till diowebb.se. Vi kommer såklart ta till oss denna information och föra den vidare.

    Med vänlig hälsning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.