Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Bytte tjänsteleverantör, varför får jag ingen IP på WAN?

Idag bytte jag tjänsteleverantör från Alltele till Bredbandsbolaget. På morgonen fick jag fortfarande en publik IP adress via DHCP från Allteles scope (enl whatsmyip.org). Nu på kvällen när jag kommer hem så fungerar inte internet, enligt routern så får jag ingen IP adress. Enligt bredbandsbolaget så ser de att utrustningen är kopplad korrekt (får in Mac i arp cachen) men ingen adress tilldelas. Imorse fungerade det men inte nu. Jag antar att ni på Utsikt behöver tagga om min port i er utrustning till korrekt VLAN eller hur är det designat? Är själv nätverkstekniker så därav även intresserad förutom att jag självklart vill ha igång internet ASAP! Hoppas ni har någon som kan ordna detta under helgen...

Kommentarer

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.