Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Streaming

Hej, Varför "laggar" videorna på ur-play(buffrar dåligt)? I övrigt på SVT är allt okej när man streamar.
Mvh
Conny
Conny Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Conny!
    UR och SVT har ju olika spelare och ibland kan det bero på vilken webbläsare man använder. Är det alla program på UR Play som laggar eller är det något speciellt?

    Med vänlig hälsning,
    Eva Kundtjänst
  • Hej, alla program laggar. Har IE 11 och W8.1. I SVT-play är det inga problem eller någon
    annanstans heller. Märkligt?
    Conny
  • Hej Conny,
    URs spelare har ingen automatik för att växla mellan olika upplösningar.
    Om du har HD läget på vid uppspelning så kräver det 2-3 Mbit i uppkoppling.
    Om du haft normal läget på så ska det räcka med 0,5-1 Mbit i uppkoppling.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej, jag har ej HD-läge på och uppkopplingen är 50Mbt. Jag har ej detta problemet på någon annan sida. Jag sökt hos HP-support dom hittar inga fel på datorn.
    Mvh
    Conny
    Conny
  • Hej,
    vi har haft problem mellan den 12/6 ca kl 14 till den 13/6 ca kl 14.
    Nu ska det vara löst. Med din uppkoppling ska det fungera.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej, har nu testat olika program och "sister Helen" är sämst och andra program något bättre. Jag vet inte vad som skiljer i tekniken mellan SVT-play och UR-play. Datorn är optimerad för spel online och bör därför kunna hantera alla typer av streaming program.
    Det är enbart här som det inte funkar. Det är synd för det är bra program samt informativt.
    Mvh
    Conny
    Conny
  • Hej, jag har kompletterat mitt test. Jag lånade min kompis PC som också är speloptimerad men har W10+EDGE och där funkar det utan "laggning". Jag förstår att ni inte kan lösa problemet. Det ligger förmodligen i "kodningen" som IE 11 inte kan hantera i era videor. Men blir glad om ni kan lösa problemet så jag slipper köpa W10.
    Mvh
    Conny
    Conny
  • UR Play-appen (v 1.2.5) fungerar dåligt på min surfplatta med senaste Android-versionen och 100 Mbit-uppkoppling. Verkar buffra titt som tätt. Varför skaffar UR inte samma teknik som SVT Play?
    Jan Bergsten
  • Hej på er,
    Verkar märkligt att en speloptimerad dator inte skulle kunna avkoda en H.264 som fungerar på 7 år gamla datorer. Använder ni Flash plug-in (dator) så funkar det kalas. Annars kan videoimplementationen skilja mellan de olika webbläsarna.
    Vad gäller Android så funkar version 5. Om du har problem med Appen kan du prova UR Play direkt i webbläsaren.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Har samma problem. Svt play och allt annat funkar, men här laggar det. Har uppdaterat flash. win 7, provat både ie safari chrome och Mozilla. Konstigt och tråkigt
    Tim
  • Hej Tim,
    Laggar det hela tiden eller uppstår det efter en viss tid?
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • För mig laggar det också hela tiden, har en ny dator. Svt och andra play kanaler fungerar bra. Lite tråkigt eftersom det är mycket bra innehåll hos er.
    Hans
  • Hej Hans!
    Tack att du uppmärksammar oss på detta! Vi kommer att skicka en felanmälan till våra tekniker.
    Catharina Kundtjänst
  • Hej!
    Jag har testat olika webbläsare och alla laggar(EDGE försumbart) på UR-play. Det känns därför bra att andra användare upplever samma sak. Det kanske kan leda till en översyn av den teknik man använder i UR. I kontakt med Microsoft, jag har( IE 11+W8.1), är det förmodligen kodningen som inte W-läsaren kan hantera. Det är synd att en så bra sajt skall förlora användare p.g.a. "laggning"!
    Mvh
    Conny
    Conny
  • Hej Conny,
    vi försöker se vad det skulle kunna vara. Tyvärr lyckas jag inte återskapa ditt och andras problem. Vi har haft tillfällen under våren då vi haft problem som vi lyckats spåra och lösa. Jag har tidigare varit i kontakt med personer som använder sig av VPN tjänster när dom är utanför Sverige. Då har dom haft problem med laggning.
    Jag sitter själv på en Windows 10 med Edge och kan titta på program med mobilt internet. Jag har testat att titta på program både med och utan Flash.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.