Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Problem med uppspelning av program

Hej jag har problem med att spela upp program i Surfplattan med android system och använder chrome webbläsare problemet kom plötsligt har fungerat för några dagar sedan och det fungerar i min android mobi jag bifogar skärmdump det är flera program det händer på
Med vänliga hälsningar Lasse Ståhl

Bifogad fil:
https://kundo.se/site_media/attachment/forum_80...

Lasse Ståhl Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hejsan!

    Våra tekniker/utvecklare har försökt återskapa problemet, men kan tyvärr inte få något grepp om vad det kan vara som gått fel hos dig. Vi håller precis på med en stor uppdatering av vår spelare och det kommer upp en del buggar och annat som fixas vart eftersom. Tills vidare hoppas vi du kan testa en annan webbläsare och se om det fungerar bättre.

    Om någon dag kommer även vår nya android-app lanseras och vi hoppas givetvis att den ska fungera toppfint.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=a...

    Ledsen att vi inte har något direkt lösning på problemet.

    Med vänlig hälsning,

    Robban Kundtjänst
  • Okej tack jag får vänta och se om det löser sig kommer nya appen ha chromecast stöd och om man redan har gamla appen blir det då som en uppdatering eller måste man ladda ner på Nytt

    Med vänliga hälsningar Lasse Ståhl

    Lasse Ståhl
  • Hejsan!

    Nu ska chromecast vara på plats i appen. Vi hoppas givetvis att det ska funka finfint!

    Trevlig helg önskar vi på UR!

    Robban Kundtjänst
  • Hej vad bra ha redan Uppdaterat appen synd bara att dom program jag hadde sparat inte följde med i uppdateringen jag misstänkte det tur att jag har dom kvar som bokmärken i webbläsaren men jobbigt att behöva lägga in dom igen önskar trevlig helg till er också
    Med vänliga hälsningar Lasse Ståhl

    Lasse Ståhl
  • Hej jag såg en sak i android appen under hjälp där står det att ni inte har chromecast stöd kan vara bra att uppdatera det plus att jag skulle önska att man skulle kunna sortera sparade program på flera olika sätt texempel i bokstavsordning och i antal dagar som är kvar att se programen

    Med vänliga hälsningar Lasse Ståhl

    Lasse Ståhl
  • Hej!

    Tack för återkopplingen och uppmärksammandet. Tar vidare det och även dina förslag på förbättring.

    Ha det så gott!

    Robban Kundtjänst
  • Hej! Jag kan inte se era program. SVT play går bra så varför funkar inte detta

    Hans Johansson
  • Hej Hans!
    Vi har inte samma spelare som SVT Play. Det ska gå att casta nu, både via iOS och Android.

    Med vänlig hälsning,

    Eva Kundtjänst
  • Det fungerar inte för mig tyvärr.

    Vänligen,
    Johanna

    Johanna
  • Varför funkar inte uppspelning av UR:s program i min dator. Detta är tredje gången jag skriver.

    MVH Hans J

    Hans Johansson
  • Hej Hans och Johanna!
    Vi har haft problem med uppspelning via Chrome så det jag kan rekommendera i nuläget är att byta webbläsare till ex Internet Explorer och se om det fungerar bättre där. Just nu arbetar vi med detta så ni kommer att kunna använda Chrome senare.

    Med vänlig hälsning,

    Eva Kundtjänst
  • Om jag använder länken i SVTPLAY.SE till URPLAY så kan inte programmet öppnas. Jag har en SmartTV Samsung Led 406415.

    Björn Espell
  • Hej Björn,
    Möjligheten att spela program från UR Play i en Smart TV är olika.
    Om det inte fungerar så kanske du behöver uppdatera din Smart TV.
    Men det kan samtidigt göra att andra sajter inte fungerar längre.
    Finns ingen garanti att UR Play fungerar efter en uppdatering.
    Vänligen
    Daniel

    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • hej! funkar inte med webb läsaren safari? har funkat förr!! svtplay och andra play funktioner fungerar hur bra som helst! hjälp? Med vänlig hälsning, Boban

    Boban
  • Hej Boban,
    Nu fungerar det igen. Det var trasigt i några minuter.
    Vänligen
    Daniel

    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • tack!!

    Boban
  • Hej jag har samma problem som översta inläggsbild fast på mina PC dator. Och när jag väl lyckas få igång flashplayern så laggar bilden konstant så det är omöjligt se programmet. Tidigare har dessa problem bara uppstått till och från men under senaste två veckorna har det varit ofrånkomligt och inneburit att jag inte kunnat ta del av Urplay's program.
    Jag använder webläsare firefox och har stängt av alla adblockers odyl som kan tänkas ha påverkan på uppspelningen.

    Om det nu är så mycket problem med er spelare, kanske ni bör byta ut den helt?
    Hoppas iaf att det ordnar sig snart! Detta är trots allt min favoritsida!
    Ella H
  • Hej Ella,
    I Firefox krävs Flash för att kunna spela upp programmen. I Chrome och Edge funkar det även utan Flash. 
    Firefox har en egenhet som gör att videon rycker (subtilt) även om allt är okej. 
    Om du har problem med att det hackar så kan du påverka det genom att välja "Normal videokvalitet" istället för "Högsta videokvalitet". Dock krävs att du har 2 Mbit/s för att videon inte ska hacka. 
    Vad har du för uppkoppling?

    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej! Android appen UR Play fungerar inte längre på min surfplatta, en ganska vanlig modell från Lenovo. Det har dock fungerat tidigare! Det händer absolut ingenting när man försöker trycka på play-symbolen ">". Det är som om "länken/knappen" är helt död.. (den fungerar dock på min Sony smartphone)
    Andra streamingtjänster såsom Netflix, HBO, SVT Play och faktiskt även TV4 Play fungerar alldeles utmärkt på min Lenovo.. just saying..

    Med vänlig hälsning Michael
    Michael
  • Hej Michael,
    kolla om du kan starta spelningen utan att trycka på symbolen. Tryck vid sidan av.
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Raja avsnitten  fungerar inte bra med urplay appen på en samsung när man castar till chromecast.
    Ljudet hackar.
    Samsung Tab A inköpt nyligen.
    Flera andra program går bra.
    Nåt särskillt med dessa?
    Avsnitt ett går inte heller bra att casta på en äldre Toshiba platta via Chrome.
    Ger konstiga förskjutningar i nedre halvanav bilden.

    Thomas
  • Hej Thomas,
    tack för din upplysning. Vi kollar och återkommer under veckan.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej Thomas,
    Vi har nu kodat om alla program. Nu borde det fungera.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej!

    Vi försöker se på UR Play från appen på en IPad och speglar sedan upp programmet via skärmdelning på Apple TV.
    Tyvärr fungerar det inte längre än ca 7 minuter, sedan börjar det hacka. Vi har provat detta flera gånger.
    Problemet uppstår inte med andra Playtjänster, det var möjligt att se klart programmet på datorn samma kväll.
    Det är ingen skillnad om vi ser på appen eller via hemsidan.

    Hälsningar
    Elisabeth
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth,
    Jag tror att ditt problem är relaterat till bandbredd.
    Det som skiljer URs Playtjänst från andra är att man manuellt väljer kvalitet.
    Väljer man högsta kvalitet och bandbredden inte är tillräcklig så blir effekten att det börjar hacka. Teoretiskt kan du ha tittat på högsta kvalitet i iPad:en och normal kvalitet i datorn. Vet du vad du har kapacitet på din internetuppkoppling.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej!

    Jag hittar inte var man ställer in kvalitet i appen, har du möjlighet att hjälpa mig vidare?
    Har tyvärr inte min bandbredd tillgänglig, vi har bredband som skall ha god kapacitet.
    Hälsningar
    Elisabeth
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth,
    Jag hade fel angående möjligheten att välja kvalitet. UR Play appen till iPad har inte den möjligheten. Där får man alltid den lägre kvaliteten som inte kräver mer än 1Mbit/s.
    Det ska inte spela någon avsevärd roll om iPaden eller Appel TV:n är av en äldre modell.
    Frågan är om problemet alltid funnits eller om det började efter att du använt appen en längre tid. Jag har testat med en iPad 3 (iOS 10.2.2) och en Apple TV 4 och kan inte återskapa problemet du upplever. Då utgår jag från att du har problem oavsett vilket program du försöker titta på.
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej!
    Jag får inte igång Newsreel. Har provat flera gånger utan resultat. Är något fel?
    K.H
  • Hej, du behöver aktivera Flash för att kunna lyssna på radioprogrammen.
    Här ser du hur du löser detta.

    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Kan inte spela upp nyhetsprogrammen Qué pasa på min dator. Använder Explorer och har anmält innan, men inget svar.
    Följande meddelande kommer: Det verkar tyvärr som om någonting gick fel med spelaren.
    Meddelandet var: "Error loading playlist: No playable sources found"

    Jag kan se kortfilmerna.
    Med vänlig hälsning Mai
    mai holmgren
  • Hej Mai,
    Gäller detta alla "Que pasa" programmen. Kan du skicka länk till kortfilmerna som du kan se.
    Spontant verkar det som att du har en brandvägg som blockerar "playlisten". Då borde du inte spela något från UR Skola. Se och lyssna är olika. Kan du högerklicka på bilden i spelaren och säga om det står "Powered by JW Player..."
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef
  • Hej
    Det var något som gick fel vid uppspelningen av ett av Habla ya!-videorna. Går detta att åtgärda så snabbt som möjligt?
    Vänligen
    Amona
    Amona Holmström
  • Hej Amona,
    vi kan inte se att det ska finnas något problem med att spela upp programmen.
    Kan du specifiera vilket program, hur du upplever felet och om du får något felmeddelande.
    Har du tidigare kunnat se programmen?
    Vänligen
    Daniel
    Daniel Elliott IT/Teknikchef

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy