Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kaos vid infartsparkering Kungsängen

Hej,i morse ( mån 14 aug )var det ca 10 pers i kö till den enda accessautomaten (vid stationen). Jag tror att denna lösning kan vara upphov till extremt stor irritation bland kommuninvånarna då den gör så att många missar sitt tåg.Anledningen är att det enbart finns en maskin och att den är otroligt slö.
Förslag på lösning: placera 3 st accessmaskiner vid stationsparkeringen eller se till att man kan registrera sitt accesskort via en app (parkster).
Jag tror inte det är ett "inkörningsproblem" då jag vet att vid vissa tidpunkter kommer 10-20 bilar under några få minuter. Och om varje registrering tar mer än några sekunder.....ja då har man irritation.
Så frågan blir: Finns det någon på kommunen som vill/kan undersöka detta. (kanske gå ner på parkeringen mellan 07.00-08.00) och titta/analysera. Eller finns det kanske en fungerande app-lösning?

Kommentarer

  • Hej Anders

    Tack för ditt inlägg och dina synpunkter.
    Dom är framförda till vår trafikingenjör och vi återkommer i frågan.

    Med vänlig hälsning
    Anette Kontaktcenter
  • Hej igen Anders

    Se följande svar från trafikingenjören;

    Tack för din fråga och bra synpunkter!
    Vi håller på beställa 4 st nya SL-automater för infartsparkeringen i Kungsängen. Detta kommer förbättra betalningsättet för pendlare som har en aktiv periodbiljett (30-dagarskort eller årskort).
    Vi kommer även kolla med Parkster (vår mobilappleverantör) om det finns möjlighet att man använder SL-kort för avgiftsfri parkering även via mobilapp.


    Med vänlig hälsning
    Anette Kontaktcenter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy