Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Finns det en app för infartsparkeringen Kungsängen?

När kommer appen för infartsparkering, precis som vid parkering i centrum, så att vi slipper stå i kö varje dag? När ni bestämde att det skulle införas avgift på infartsparkeringen i Kungsängen så lovade ni att det skulle finnas en app, där man kunde hantera parkeringen och att vi INTE skulle behöva stå i en lång kö VARJE morgon, men nu är det så i alla fall. Det är många som nu istället tar bilen till jobbet. Vilket betyder att det blivit mycket sämre för miljön och för oss som fortfarande åker kommunalt straffas vi med avgifter och långa köer vid automaten som gör att man missar tåget. När kommer appen för detta?  Ni lovade att det skulle finnas en app för detta.... är så besviken.

Kommentarer

  • Hej,
    Vi tar din fråga vidare till ansvarig avdelning och återkommer med svar.
    Med vänlig hälsning
  • Hej Martina på Kontaktcenter

    Jag väntar fortfarande på svar. Du skrev den 15 januari att ni skulle återkomma med svar. Tack på förhand.
    Med vänlig hälsning
  • Hej,
    Tack för ditt meddelande, vi har påmint ansvarig avdelning att vi väntar på svar,
    Med vänlig hälsning
  • Hej A-C

    Tack för ditt inlägg.

    I dagsläget finns det en app via Parkster som gäller även för infartsparkeringarna.
    Dock är den inte utvecklad för att kunna hantera SL-kort än men arbetet pågår för fullt.
    En tidsram för när appen är redo att kunna hantera SL-kort kan inte Parkster ge oss tyvärr.

    Med vänlig hälsning
    Anette Kontaktcenter
  • Hej,
    Ett par frågor och funderingar kring betalning av infartsparkeringen:

    En av automaterna ur funktion idag igen, borde de inte vara övervakade så p-bolaget upptäcker att de är ur funktion? Detta så de kan åtgärda utan att någon anmäler felet?

    Nu har arbetet med att utveckla appen för att kunna hantera parkering med SL-kort "pågått för fullt" sedan 9/2-2018 enligt Anettes svar ovan!
    Borde den inte vara klar nu då? :-)

    Ett annat förslag vore att ni flyttar en av p-automaterna in i väderskyddet på stationen, det skulle möjliggöra köp av nytt 30-dagarskort och sedan betalning av parkering utan att behöva gå fram och tillbaka till parkeringen.
  • Hej Martin

    Tack för ditt inlägg och dina förslag.
    Vi förmedlar detta vidare till vår trafikavdelning och återkommer med svar.

    Med vänlig hälsning
    Anette Kontaktcenter
  • Hej Martin, ursäkta dröjsmålet med ett svar. Anledningen till möjligheten att kunna felanmäla är för att du ska kunna styrka att parkeringsautomaten var trasig när du parkerade din bil.

    Att det dröjer med utvecklingen av appen beror på att det föreligger någon form av juridiskt hinder för trafikförvaltningen möjligheter att lämna över ägaruppgifter på SL-korten till ett privat företag, först måste man lösa det.

    Vi kan inte flytta in vår parkeringsautomat intill stationen beroende på att det är trafikverkets mark.

    Med vänlig hälsning,
    Birgitta Kontaktcenter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.