Varför får jag inga mail om att uppdatera mig i kön?

Står i eran kö och det gör min syrra oxå. Hon säger att hon får mail om att hon ska uppdatera sig i kön. Varför får inte jag det?

Kommentarer

  • Hej,

    Det kan bero på flera saker.

    Påminnelsemail skickas med början 90 dagar innan sista dagen för uppdatering löper ut. Mailet skickas till den e-mailadress du har angett i Mina sidor. Uppdaterar du dig inte så skickas ett nytt påminnelsemail var 30:e dag tills dess intresseanmälan uppdaterats eller raderats. Så om du brukar uppdatera köplatsen flera gånger per år så har inget påminnelsemail skickats ut.

    Ibland kan mailet fasta i antivirusskydd, brandväggar eller i skräpposten. Det är därför viktigt att du har andra rutiner för att hålla köplatsen uppdaterad, än att förlita dig på påminnelsemailet.

    Vi rekommenderar också att du inte använder sig av en jobb-mailadress, eftersom det är lätt att glömma att mailadressen behöver ändras om du byter arbete. Många arbetsplatser har också starka skydd i IT-system vilket ökar risken att påminnelsemailet inte kommer fram.
  • Jag kunde inte loga in i mina sidor varför!?
    Kan ni hjälpa mig?
    Vänligen yohannes
  • Hej Yohannes,

    Då detta är en sida som kan läsas av alla och vi behöver ditt personnummer för att kunna hjälpa dig ber jag dig maila till kundvard@tyresobostader.se eller ringa 08-682 61 00.