Sopnedkastning

Utanför nedkasten vid Nypongränd där man kastar sopor så står det fullt av skräp bla glasburkar m.m det förekommer nästan dagligen Vad ska ni göra åt detta nedskräpande? Det måste finnas grovsoprum tillgängligt, annars fortsätter detta att ske vilket förstör både miljön men även gör det svårare för sopgubbarna.
Folk som bara dumpar och ställer där. Dessutom slängs fimpar konstant något som jag bevittnat flera gånger.

Kommentarer

  • Hej Birgitt,
    Tack för ditt inlägg. Vi jobbar på att få bukt med problemet. Som det är nu kommer det inte komma något grovsoprum till området.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hur jobbar ni praktiskt med problemet?Detta boende ska dessutom vara rökfritt?!
  • Hej igen,
    Detta är ett problem som är svårt att lösa. Vi ska i ett försök sätta upp skyltar och askkoppar vid tomtgränsen där vi informerar/påminner om att man går in i ett rökfritt område. Vi hoppas att det ska hjälpa till att minska fimpar och rökning inne på området.

    I de fall vi får in anmälan på en hyresgäst som röker på ex. balkong skickar vi en brev med riktad information om vad som gäller och påminner om kontraktet de skrivit på.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör