Södermalm-lägenhet bytes mot en i Tyresö

Hej min partner har en lagenhet på Södermalm. Vi vill byter för en lägenhet på Tyresö men ser ingen plats på bytesannonser i fältet som visar på webbplatsen. Får man byte Södermalm lagenhet på Tyresöbostader?

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, en person som hyr en lägenhet av oss kan ansöka om byte med en hyresgäst som bor hos en annan hyresvärd. Båda bytespartners behöver ansöka om att få byta hos respektive hyresvärd.

    Så om din partner har en hyreslägenhet på Södermalm ansöker hen om byte hos sin hyresvärd och personen som hen önskar byta med ansöker hos oss.