Plogning Bergaliden

När tänker ni ploga Bergaliden?
Parkeringen är ett slushfält, och det går inte att komma fram inom området. Ingen post på två dagar.

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för ditt mail.

    Vi beklagar och förstår att det är besvärligt för dig/er i området. Men vi gör vårt yttersta för att hjälpa alla efter rådande omständigheter.
    Sedan i lördags har Tybo varit ute med egen traktor tillsammans med entreprenör för att ploga och snöröja.
    Vi har plogat vägar och hand skottat utanför portar.
    På grund av den stora mängd snö som kom prioriterades i första hand större vägar, genomfartsvägar, utanför portar och i nästa steg gång och cykelvägar. Alla tillgängliga resurser såsom bovärdar och trädgårdsgruppen har hand skottat samt röjt undan nedfallna grenar och träd.

    Vi fick höra att plogningen och skottningen på Bergalidsgången ska prioriteras idag 23/11. Så är dom inte redan där just nu så kommer dom komma under dagen.

    Vi ber återigen om ursäkt över detta.

    Önskar dig en fortsatt fin dag.

    Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd