Slå ihop poängen

Hej!

Jag och min syster tänkte flytta ihop och är båda medlemmar hos er på tyresö bostäder samt samlat på oss en del poäng. Jag har stått i kö sen 2015 och  min syster sen 2010. Finns det möjlighet till att kunna lägga ihop poängen mot en lägenhet?

Kommentarer

  • Hej Katherine,

    Tyvärr kan man inte slå ihop poängen. Poängen är personliga.

  • Följdfråga.
    Om man endast får söka på den ena personens poäng, varför tar ni då bort bådas poäng om man flyttar?
  • Hej,
    Så här fungerar det. Om båda skrivs på kontraktet så tas bådas poäng bort. Men om endast den med köpoängen står på kontraktet så bibehåller den andra sina poäng.
    Dock kan man räkna med bådas inkomster inför ett kontrakt, trots att endast den ena sedan kommer att stå på kontraktet.
    I dag är det ovanligt att vi skriver båda på kontraktet såvida man inte propsar på detta som sökande.

    Hoppas du känner att du fått svar på din fråga, om inte så är du välkommen att höra av dig igen.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör