Möjlighet att få en lägenhet

Liza Miranda heter jag!
vill säga att jag har 2610 poäng och vill veta om det finns möjlighet att har en liten lägenhet i Tyresö bostäder. jag och min son 12 årings måste hitta akut.

Mvh

Liza Miranda

Kommentarer

  • Hej Liza,

    Som det ser ut just nu behöver man ha ca 3500 poäng för att ha en chans att få en lägenhet. Det motsvarar ca 10-15 år i kön.
    På vår nyproduktion har poängen varit lägre och där kan du ha en chans. Nästa etapp på nyproduktionen kommer att släppas någon gång i början av nästa år. Gå in på vår hemsida varje tisdag och kolla lediga lägenheter.
  • Hej,
    Jag var i kö hos er sedan 2015. Hur kan man få tur att få hyra en lägenhet hos er. Jag har tre barn och är ensam mamma och behöver bostad som vi kan leva lugn och vill att mina barn ska må bra och ha riktigt plats att bo. I may flyttade vi på en villa här i trollbäcken och hade bara ett års kontrakt. Jag är så orolig var ska vi hamna efter.

    Mvh/Rosemarie Esguerra Glimberg
  • Hej Rosemarie,
    Tråkigt att höra om sin situation. Tyvärr är ditt ärende inget unikt och är inget förtursärende. Kötiden hos oss är fortfarande lång och du har inte stått så länge.

    Det jag kan rekommendera är att du håller utkik efter så kallade Bums-lägenheter som vi ibland släpper. På dessa är det inte poängen som räknas utan systemet gör en slumpmässigdragning av alla de som anmält sig inom 24 timmar.
    Om vi har en Bums så släpper vi den på en tisdag, den ligger sedan publicerad i 24 timmar och det spelar ingen roll när under den tiden du anmäler ditt intresse. Alla har lika stor chans.

    Önskar dig lycka till!

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör