Lägenhetsunderhåll

Om jag beställer underhåll av lägenheten, så har jag minst 2 frågor. Eftersom jag bara jobbar natt, så då kommer inte jag kunna sova om det finns folk i lägenheten som jag inte känner o s v. Sen är det att jag har 3 katter som gärna rymmer om dom kan. Går det att göra som så att jag beställer och får allt matrial och jag gör allt jobb själv? Jag har folk som kan hjälpa mig gör det fackmannamässigt. Eller går det att styra upp själva jobbet så att det blir gjort dom enstaka dagar jag är ledig i veckorna?

Kommentarer

  • Hej Gerd,

    Till att börja med så är det så, att beställer du renovering via oss så är det våra målare som gör jobbet.

    Vad det gäller tillfälle för utförandet så är det säkert så att du kan ha en dialog med målaren om dagar som passar dig. Men det får du ta med dem när de hör av sig.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej
    Vi är erbjudna en lägenhet hos er, och undrar hur det är med renovering?
    Var o tittade på en på Bollmoravägen för några veckor sedan och den var mycket sliten.
    Vad kan man förvänta sig
    Mvh

    Jan
  • Hej Jan,
    Svårt att säga vad som gäller för just den lägenheten. Vi uppsägning av ett kontrakt gör vi alltid en besiktning av lägenheten för att se status och eventuellt behov av renovering.

    Är lägenheten sliten över normalslitage eller om utrymmena är äldre än 15 år så planerar vår besiktningsman in renovering. Men som sagt, just den lägenhet du tittade på kan jag inte svara på direkt.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör