Kötider för olika objekt

Hej! Jag har förstått att det är svårt att beräkna exakt hur lång kötid som behövs för att ha en chans på en lägenhet. Men jag undrar hur lång genomsnittstiden är för olika objekt. Har en etta lika höga poäng hos de 15 som erbjuds visning som en trea eller tvåa i genomsnitt har?

Kommentarer

  • Hej Elin,

    Din fråga är i princip omöjlig att svara på, tyvärr. Det beror på att det är fler faktorer än antal rum i lägenheten som påverkar antalet intresserade och hur lång kötid de har. Till exempel vilket område lägenheten ligger i, vilken hyra lägenheten har och om det finns uteplats eller balkong. Många som står i vår kö har inte behov av en ny bostad just nu, utan samlar poäng inför framtiden. Andra väntar på att en specifik bostad ska bli ledig som passar ens önskemål.
    info@tyresobostader.se