Varför ser jag inte vilken placering jag har på en intresseanmälan?

Då man inte längre ser vilken placering man fått vid intresseanmälan undrar jag om man kan få den informationen via mejl? Jag tycker att det är en förändring till det sämre och skulle gärna vilja veta hur långt ifrån en lägenhet jag är.

Kommentarer

  • Hej Sarah,
    Tråkigt att höra att du känner så.
    Vi har gjort en förändring i vårt system som gör att om du är på plats 16 eller längre bak så tas din intresse anmälan bort. Anledningen är att ge dig möjlighet att söka en annan lägenhet som vi publicerar. Tidigare kunde man vara låst under en längre tid och på så sätt missa möjligheten.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej.
    Tack för svar.
    Jag förstår att ni gjort den förändringen och har ett förslag på hur ni kan göra det bättre. På Bostadsförmedlingen i Stockholm ser man direkt vilken köplats man har, hos er ser man bara antal sökande och högsta kötiden, vilket inte säger så mycket.
    Jag skulle gärna vilja veta om jag hamnade på 16:e plats eller på plats 300.
  • Hej igen,
    Tack för ditt förslag. Jag tar det vidare till vår ansvariga.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör