Kan jag registrera mig som medsökande och då få mer poäng?

Hej! Jag och min pojkvän bor här i Tyresö men har planer av att flytta ut tillsammans i en lägenhet i Tyresö.
Han har haft sitt konto aktivt här på Tyresö Bostäder i ca 2år och samlat på sig poäng. Däremot har jag aldrig haft någon inloggning och undrar om det skulle funka att jag på något sätt skriver in mig tillsammans med hans konto så att det blir ett gemensamt konto och på så sätt kanske få ihop mer poäng eftersom vi har ett gemensams?

Kommentarer

  • Hej Mairim,

    Din pojkvän kan registrera dig som medsökande, men ni får inga extra poäng. Däremot har vi möjlighet att räkna med dina inkomster i det fall din pojkväns egna inkomster inte skulle räcka till för den sökta lägenheten. Här kan du läsa mer om frågor som handlar om samboskap.