Måste jag tacka nej om jag inte är intresserad?

Hej! Jag har haft 5 intresseanmälningar som jag ligger 1.a på. Jag har nu valt den med tidigast inflyttningsdatum som är 7/3 på Hasselbacken. Jag undrar om jag ska tacka nej på resten eller om jag ska låta dom va då jag har tackat ja till den jag är mest intresserad av?
Mvh Milou Emriksdotter

Kommentarer

  • Hej Milou,

    Vad roligt att du hamnat på plats ett på flera lägenheter, så att du får en möjlighet att välja vad som passar dig bäst.

    Gällande svaret på erbjudandet så kan du göra som du vill. Om du inte svarar alls kommer det att räknas som ett nej.
  • Okej så då tackar jag bara ja på den jag vill ha och så kan jag svara nej på resten? Har jag förstått det rätt då? 😀

    Hur lång tid tar det ungefär efter sista svartdatum innan man blir kontaktad? 😀
  • Hej,

    Ja precis, så kan du göra.

    Jag skulle tro att du kommer att bli kontaktad under vecka 2. Du kan redan nu börja förbereda genom att ta fram underlag för dina inkomster.
  • Har börjat ett nytt jobb med fast anställning men ej fått någon lönespecefikation då jag började nu i mitten på december. Kan man bli godkänd ändå om man då visar upp sitt anställningsbevis? Har för mig att jag läste att jag måste kunna styrka min inkomst 6 månader framåt?
  • Hej,

    I och med att du har en tillsvidareanställning så är inkomsten styrkt framåt. .
  • Hej!
    Så jag kan fortfarande bli godkänd ekonomiskt även fast jag inte har utbetalningsunderlag utan bara skriftligt intyg på en fast lön med tillsvidareanställning?
  • Hej,

    Ja det kan du.