Funderingar kring renovering av fasad på veronikagränd!

Jag möttes idag av en lapp i min port gällande tak och fasadbyte på Veronikagränd 1. Där det stod att det sätter igång den 18/3 och att arbetet beräknas ta ca 4 månader. Då ska det alltså vara klart i slutet av juli ca. Det gjorde mig ganska upprörd med tanke på att det dels är mitt under semestrar, och det oljud som uppstår är inget man vill störas av från 6.30 på morgonen (speciellt inte när man har småbarn) när man för en gång skull är ledig från sitt arbete. Att använda balkongen är ju heller inget att tänka på, eller vädra ut värmen som förmodligen kommer att vara då. Jag undrar hur ni tänker kring det. Blir inte direkt hållbart! Allt detta vet jag eftersom huset bredvid gjordes klart nyligen. Tacksam för någon typ av svar.

Kommentarer

  • Hej,
    Vi kan förstå att det kan kännas jobbigt när vi utför underhåll.

    När vi påbörjade fasadrenoveringen på Veronikagränd 3 trodde vi att projektet var enkelt och skulle ta kort tid. Det resulterade dock i ett betydligt större arbete där vi hade långa perioder med väntetider; dels för införskaffning av material och dels på grund av kylan då det vid vissa temperaturer inte går att mura.

    På Veronikagränd 1 vet vi vad vi kommer mötas av och vilka svårigheter som finns. Arbetet beräknas ta ca 4 månader inklusive upp- och nedmontering av ställningar och däremellan 12 veckors aktivt arbete.

    Hade vi istället valt att förlägga arbetet till hösten hade ställningen behövt byggas under hela juli månad för att undvika att vi åter igen hamnar i ett läge med mycket kyla och snö.

    Oavsett hur vi vänder och vrider på det så kommer juli innebära att arbete pågår. Vi hoppas dock att de mest störande momenten är avslutade till semestern. Eftersom arbetet utförs som en säkerhetsåtgärd är det dessvärre inget vi kan skjuta på framtiden.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör