Grillning

Grillplatser grsnängsringen 21-32
Vem har kommit på den idiotiska iden att riva grillplatserna nu i grilltider, och corona tider, när vi inte kan resa utan är hänvisade till hemma plan. Och sen ingen som färdigställer grillplatserna. En skandal av dålig planering. Så nu grillar folk på sina balkonger
Nu har det gått nästan 2 veckor

Kommentarer

  • Hej,
    Vi håller på och rustar upp uteplatserna i området, tar ner gammalt för att kunna sätta upp nytt.

    Finns det problem med att personer grillar på sina balkonger rekommenderar jag att du kontaktar vårt kundvärdsteam i just den frågan.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Ja det vet jag att ni rustar upp. Men det var inte min fråga Hur kan man rusta upp nu när det är grilltider midsommar? Planering gör man väl med bra framförhållning, inte när det är grilltider då river ni ner båda grillplatserna låta det stå i 2 veckor ingen som jobbar för att det ska bli klart
    I går 15/6 2 killar jobba den en med händerna i fickorna( blev det klart nej)
    Grillning på balkong kommer säkert att fortsätta
    Men det har ni åstadkommit tack vare det finns inga grillplatser
  • Jag har känt detsamma om fasadtvätten ni informerat om i Granängsringen. Fick första infon i maj någon gång men inte fått mer info om när ni tänker göra mitt hus. Bor i port 19. Nu har jag ju hunnit inreda balkongen med sommarblommor och diverse som kommer va stökigt att ta bort. Hade ju varit att föredra att utföra detta innan eller efter sommaren.
    generellt har ni väldig snålt med tid innan ni planerar att utföra saker. Missar man brevlådan några dagar kan man stå utan vatten i duschen tex. Inte brukar dom hålla sig till tiderna man fått info om heller enligt min erfarenhet.
    och håller med ovan om att allt som utförs nu under sommaren är riktigt trist planerat. Rustning av Grillplatser och balkonger när man ska kunna njuta av sommaren. Borde bli avdrag på hyran om man inte kan nyttja sin balkong eller utemiljön dom få månaderna det ska vara möjligt.
    Hanna
  • Hej Hanna,

    Gäller fasadtvätten så gällde det endast en fastighet just nu, Granängsringen 20-31, alltså inte det hus du bor i.

    När ett arbete inte är akut ska vi avisera senast 5 arbetsdagar innan ett arbete ska utföras eller vatten ska stängas av. Men i bland sker något som gör att information kommer ut nära inpå att de sker. Ett tips är att du laddar ner vår app, om du inte redan har den, så får du en push när något akut sker.

    Vissa arbeten vi utför är beroende av väder och vind och kan därför inte göras när som på året. Då blir det ibland lite olyckligt att man exempelvis renoverar grillplatser under sommaren. Hyresavdrag är inte aktuellt i dessa fall då vi måste utföra underhåll löpande.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Grillplatserna hade ni kunnat gjorts  april maj
    Att bygga ny grillplats är inte beroende av väder. Vind
    bättre framförhållning nästa gång
    Är det inte bättre att erkänna att  ni gjort en miss ang. Grill platsen
  • Grillplatserna blev jätte fina, men jag fick för nej att väggarna inte skulle finnas kvar. det skulle vara öppet ( så inte knark affärer mm skulle kunna sälja)
    Nu har dom satt upp svart skynke troligtvis pressenning så nu är det ingen insyn alls så nu är det fritt fram att göra sina affärer
    Det gäller grillplatsen Granängsringen 28 29
    Bakom tvättstugan
  • Hej,

    Vad roligt att höra att du tycker det blev fint vid grillplatsen. Jag ska kolla med vårt ute gäng om de är det som satt upp "väggarna".

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Väggarna kom upp i går söndag så det är inte era jobbare
    Meningen om jag fatta rätt så skulle det inte finnas täkta väggar för att knark och andra aktiviteter skulle förhindras
    Som det är nu så kan ingen se vad som händer där polisen kan inte se vad som sker när dom åker för bi
  • Hej,
    Presenningen kom upp då det var ett barnkalas och det började. regna. Det ska nu vara borttaget. Helt korrekt, det ska inte vara några väggar där.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör