Fasaden på Granängsringen

Fasaden på huset Granängsringen 22/23 rasar, vad kommer att ske? Kommer alla hus att besiktigas eller ?

Kommentarer

  • Hej Ann-Kristin,

    Fastigheterna i Granängsringen har putsfasad. Under den kalla och regniga perioden blir fasaden utsatta för regn och kyla som tyvärr kan orsaka skador som frostsprängningar med putssläpp.

    Vi utför löpande besiktningar av våra fastigheter och försöker genom en rad åtgärder minimera skador som av olika orsaker kan uppstå. Fördjupade kontroller är sedan tidigare beställda inför vinter och kommer att utföras i området.

    I detta fall har vi beslutat att knackat loss en större yta för att dels säkerställa att inger mer kan falla ner och dels göra en utförlig utredning inför kommande upprustning av området där fasadrenovering ingår. Det är därför skadan ser mer omfattande ut på denna fasad som kommer att återställas inom kort.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör
  • Tack för svaret
    Hur stabila är våra balkonger???

  • Hej igen,

    Vi gjorde en utredning av balkongernas bärförmåga redan i våras. Vi noterade också åldersrelaterade brister som kan leda till följdskador. Dessa är inte akuta och är planerade för åtgärd. Det kommer att aviseras när det kommer till er.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hur görs besiktningen? Från markplan eller skylift, så att varje balkong besiktigas eller?
  • Hej,
    Utredningen som gjordes i våras var via skylifts. Vi fortsätter utredningen och en av våra entreprenörer har fått i uppdra att planerar hur det ska gå till. Mer information kommer att komma när det är aktuellt.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör
  • Skyliften som var här i våras, var väl ingen besiktning det var väl  att göra ren fasaden via högtryckstvätt
    Och balkongerna på framsidan när besiktades dom?
  • Hej,
    Det var balkongerna på utsidan som undersöktes då. Sen gjorde man även en rengöring på insidan. Men det var två olika projekt.
    Arbetet med besiktning/undersökning fortsätter och man kommer att göra en prioriteringsordning utifrån behov.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Vilket årtal var det? Har ej sätt att det har varit besiktning.
    Har bott här i över 20 år

  • Hej,
    Det gjordes under våren. Sen gjorde man en besiktning för några år sedan också. Vet inte exakta årtalet, men cirka 6 år sedan.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Ursäkta! Varför har vi inte sätt skyliften, när den har besiktiga
    Är nämligen hemma jämt så då borde jag ha sätt den Eller hur
    ,
  • Hej,
    Jag kan inte svara på hur du inte sett skyliften. Det viktiga nu är att vi fortsätter arbetet och du kommer att få information när det blir aktuellt för ditt hus.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör