El

Jag bor i en av hyreslägenheterna i Krusboda, där är elen inbakad i hyran. Då elen på senare tid skenat i pris är min fråga kort: har TYBO rörliga eller fasta avtal? Kanske finns risk för en rejäl höjning av hyran om ni sitter på rörliga avtal?

Kommentarer

  • Hej,
    Som det är idag så har vi fasta avtal. Sen kan vi inte garantera att det kan bli någon prisjustering om det fortsätter. I så fall kommer vi att informera om det.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej!

    Jag undrar går elstödet till er eller till hyresgästen som betalar?
  • Ok.
    Då förstår jag att ni betalar våra kommande elräkningar hos Vattenfall. Ska man maila nästa faktura till er eller hur fungerar det nu?
    Eller är det TyBo som tar bonusen som boende betalade för sin elförbrukning?

  • Hej,

    Tack för ditt mail.

    De hyresgäster som har tecknat egna elavtal direkt med vald elleverantör, utan Tyresö Bostäder som mellanhand och bor i berörda el-områden och har använt el mellan 1 oktober 2021 och september 2022 tar del av el-stödet.

    De hyresgäster som köper el genom Tyresö Bostäders abonnemang tar inte del av el-stödet, då detta inkluderar hela vårt bestånd med sedan tidigare upphandlade avtal och elpriser, risker och kombination av olika energikällor.

    På regeringens hemsida finns mer information om vad som gäller och hur utbetalningen går till:

    https://www.regeringen.se/artiklar/2022/11/fragor-och-svar-om-hogkostnadsskydd-for-hoga-elpriser/

    Hoppas att du fick svar på din fråga, annars är du välkommen att höra av dig igen.

    Önskar dig en fortsatt fin dag.

     Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd