Ekonomisk omprövning av hyresgäst då den ena flyttar?

Hej Tyresö Bostäder!

Vi är två personer som står på uthyrningskontraktet och en av oss planerar att flytta, blir det då ekonomisk omprövning på den som stannar kvar?
Och hur går den som vill avskriva sig kontraktet till väga, kontaktar man er direkt eller finns det nån blankett att fylla i?

Kommentarer

  • Hej Kristina,

    Ni kan använda er av den uppsägningsblankett som finns att skriva ut på hemsidan. Skriv under "Övrigt" att uppsägningen avser den som ska flytta ut och att den andra personen kommer att bo kvar. Vi behöver också få in underlag som visar på den kvarboendes aktuella inkomster. Om den kvarboende arbetar behöver vi få in ett anställningsintyg och tre senaste lönespecifikationerna. Om det inte stämmer in på er situation kan ni vända er till någon av våra uthyrare för att få information om vad som behöver lämnas in. Dem når du på telefon 08-682 61 00.
  • Vad händer om man inte blir godkänd i om prövningen som ensam? Mvh Daniel
  • Hej Daniel,
    Om båda står på kontraktet sedan tidigare så är det inget att fundera över. Då är ju kontraktet redan godkänt även om en av dem flyttar.
    Ovanstående information gäller om den ena inte redan står på kontraktet.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör