Överlåta poäng vid separation?

Hej, Jag ska separera och har 3 barn. Har ingenstans att bo  och är I desperat behov av en lägenhet. Har ställt mig I kön men har sett att det är lång väntetid. Min snart ex man har stått I kön I 12 år och är villig att ge mig hans poäng och ta bort sig självklart I kön då. Är det möjligt? Har ett barn med svårigheter så kan inte flytta någonstans tillfälligt eller för litet då han behöver stabilitet och ett eget rum. Kan ni hjälpa mg på något sätt?

Kommentarer

  • Hej,

    Vilken jobbig situation ni har.

    Tyvärr är poängen är personliga och kan inte överlåtas. Jag vet inte hur er situation ser ut men mitt råd till dig är att fundera ett varv till vem det är som ska lämna ert nuvarande boende. Kanske är det lättare för din exman att hitta ett annat boende. Jag råder dig också att registrera dig i alla bostadsköer du kan och att söka brett över hela länet.