comhem

nu när comhem kommer försvinna kommer där med det markburna tv sändningarna också att försvinna då eller?

Kommentarer

  • Hej,
    Stämmer 2021-08-31 släcks de markbundna sändningarna ner och det är endas fibertjänsterna som fungerar. Du kommer att få hem information inom kort.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • så man måste alltså skaffa tv från ett fiberbolag om man vill kunna se tex 1,2,3,4,5,6,7,9,10 m.m
  • Hej igen,
    Precis, de enda kanalerna som du kommer ha direkt via fibern är 1,2,4 och kunskapskanalen. Vill du ha fler måste du teckna ett avtal med en av leverantörerna och få en box. Men som jag skrev tidigare så kommer du att få hem information och där kommer det framgå vad som gäller och vilka leverantörer som finns.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Vet ni något om Com Hem kommer att erbjuda något extra fördelaktigt bredbandsalternativ och isåfall vad det kommer att kosta?
    Om man tittar på priserna idag på öppna stadsnät så är de rätt dyra i jämförelse med andra...
    Om man binder sitt Com Hem abbonemang idag, kommer man då kunna gå över till fiber när arbetet är klart?

    Mvh
    Johan
  • Hej Johan,
    Vi har inga uppgifter just nu om de kommer ha en drive i samband med att vi startar upp fiber i våra områden. Com Hem kabel TV kommer stängas för gott 2021-08-31, så om du har en dialog med dem så bör du nämna att fiber är på ingång. Vi beräknar att vara klara till sommaren med alla våra områden.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • har ni börja släppa på fiberanslutningarna till fibernätet i respektive huskropp eller?
  • Hej Anders,
    Vi har ännu inte startat. Du kommer få hem information när det är dags.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Nu har allt stått stilla länge och säljarna ringer om vartannat. Vad händer? Jag har kontaktat Telia som säger att inget avtal finns.
  • Hej,
    Du ska få hem information med uppgifter till en portal där du går in och gör dina val.
    Om du inte redan fått den så kommer den inom kort.
    Här hittar du frågor och svar gällande fiber.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör