Ta bort intresseanmälning för att byta till en annan

Jag har de fem intresselägenheter jag har tillåtelse till. Nu har det kommit en ledig lägenhet, som passar mig. Hur gör jag för att ta bort en av de fem mot den nya lediga lägenheter?

Kommentarer

  • Hej Brittmarie,

    Just nu har vi ovanligt många lägenheter som ska erbjudas till er som står i vår kö, vilket är roligt!

    Jag ska försöka förklara i vilka skeden du kan ta bort en intresseanmälan genom att ge ett exempel.

    Tisdag 11 juli publiceras lägenhet A, B, C, D och E. Dessa lägenheter ligger öppna för intresseanmälan tills natten mellan 18 och 19 juli. Under den perioden kan man närsomhelst ta bort sin intresseanmälan. När anmälan har stängts finns inte längre möjligheten att ta bort sin intresseanmälan.

    Tisdag 18 juli publiceras lägenhet F och G. Eftersom du redan anmält intresse för lägenhet A, B, C, D och E, måste du under tisdagen den 18 juli ta bort intresseanmälan för någon av dem för att kunna anmäla intresse för lägenhet F eller G.

    Gör du inte det under tisdagen den 18 juli kommer de redan gjorda intresseanmälningarna att vara kvar tills dess vi har kommit så långt i handläggningen att det är klart att du inte är en av dem som blir erbjuden att gå på visning av lägenheten.

    Alla som anmält intresse men inte blivit erbjudna att gå på visning får ett meddelande i Mina sidor. Nu öppnas möjligheten igen att ta bort intresseanmälan.

    Det betyder att upp till några veckor - mellan intresseanmälan stängts och tills att det är klart att du inte blivit erbjuden visning av lägenheten - så har du inte möjlighet att ta bort intresseanmälan.

    Så du bör välja vilka intresseanmälningar du gör med eftertanke, eftersom det kan dyka upp andra intressanta lägenheter under den tiden som vi handlägger. Ett annat råd är att bevaka hemsidan extra noggrant på tisdagar, eftersom du fortfarande då har möjlighet att ta bort redan gjorda intresseanmälningar på de lägenheter som publicerades tisdagen innan.

    Lycka till i ditt bostadssökande!

  • Hej

    Jag bor i en annan dela av landet där jag har en fast bostad.
    Eftersom jag ofta är i Sthlm och funderar på att skaffa ett arbete där undrar jag om jag kan få en hyreslägenhet inom Tyresö och ändå behålla mitt nuvarande boende?
  • Hej Heidi,

    Du kan inte ha en annan bostad om du ska kunna hyra en lägenhet från oss.

    För att kunna bli hyresgäst hos oss behöver man stå i vår bostadskö och samla poäng. Man får 1 poäng per dag man står i vår kö. Som det ser ut idag behöver man ha minst 3500 poäng för att ha chans på en lägenhet och det motsvarar 10-15 år i kön.

  • jag stor kö jag är stor kö 11 år just nu jag behöver 4 eller 5 rum för att mina barn vill ha sina eget rum  men jag tror får jag hjälp jag bo med vä
  • Hej Reyhan,

    Man måste själv aktivt söka lägenheter på vår hemsida. Hittar man en lägenhet som passare ens önskemål, gör man en intresseanmälan på den lägenheten.

    Sen är det dom 15 personer med högst köpoäng som gjort en intresseanmälan som får komma på visning. Personen med högst poäng av dom 15 kommer bli tillfrågad först om hen är intresserad av att hyra lägenheten.

    Om kötid kan du läsa i inlägget ovanför.

    Trevlig helg!
  • Jag kan inte hitta någonstans där jag kan förnya min anmälan. Dålig hemsida.
  • Hej Mia,
    För att kunna uppdatera/förnya din intresseanmälan måste du först logga in på dina "Mina sidor". Väl inloggad klickar du på raden med dina poäng som du hittar nere i det högra hörnet på sidan. Klicka sedan på spara, klart!

    Du kan även klicka i vänster menyn på sidan på raden registrera/uppdatera intresseanmälan lägenhet. Även här klickar du sedan på spara. Klart!

    Om du har fler funderingar så är du välkommen att höra av dig igen.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör