Angående sprickor i lägenhet

Jag har sprickor i min lägenhet som uppstod när jag flyttade in vilket jag hört är vanligt förekommande vid nybyggda lägenheter, detta har inte åtgärdats än. Om detta nu skulle åtgärdas, vem blir då som betalar för det och när skulle det kunna utföras?

Kommentarer

  • Hej,
    Det är en kostnad som vi eller byggherren står för, alltså inte du.
    Sprickor brukar uppkomma i bland när huset sätter sig.
    Man brukar ha en tvåårskontroll efter att huset är nybyggt.

    Mitt tips är att du mailar till kundvard@tyresobostader.se och anmäler sprickorna så att det finns dokumenterat.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör