Måste man bo i Tyresö för att få stå i bostadskön?

Hej! Jag bor i en annan stad för tillfället men är folkbokförd i Tyresö och står dessutom i Tyresös bostadskö. Frågan är då, om jag ändrar min folkbokföring till där jag bor nu, kommer jag behålla min kötid i Tyresö?

Kommentarer

  • Hej David,

    Ja, du behåller din kötid. Det är helt okej att bo och vara folkbokförd i en annan stad när man samlar poäng i bostadskön. Man behöver heller inte uppfylla kraven i uthyrningspolicyn för att få stå i kö, så man kan till exempel ange att man inte har några inkomster alls.