tv-serier

Hej..
när man läser om ett program så står det alltid
"säsong 1 avsnitt 1"   vad jag saknar är att man borde skriva
"säsong 1 avsnitt 1 av 6 t.ex...ibland skulle i alla fall jag veta hur många avsnitt en serie är inspelad i.
För övrigt är det verkligen en sajt jag gillar och har alldeles slutat med att kolla i tidningar....Det är väldigt sällan fel i tablåerna..
hälsningar
Ann-Marie Sandström

Kommentarer

  • Hej Ann-Marie,

    Vad kul att höra att du gillar vår tablå 😀 Och dessutom viktigt och bra att du delar med dig av dina idéer och åsikter. Jag kommer ta det vidare till produktteamet och se om det finns en chans att lösa det.

    Ha en bra dag

    Hälsar
    Johannes
  • Hej, jag håller med Anne-Marie, man vill veta hur många delar det är i serierna.
    Fanns det verkligen ingen chans att lösa det? Tidigare stod det alltid så "del 3 av 10"
  • det är nu länge sedan jag skrev första gången,  och det har inte blivit bättre med att skriva hur många avsnitt en serie innehåller...Jag förstår inte vad Ert problem med att lösa det är..Det är ju faktiskt fler som har uppmärksammat samma problem.
    För övrigt ett riktigt bra tablå som vanligt
  • Hej på er,

    vi skriver ut hur många avsnitt det är numera, även vilka säsong. Om vi tar ett enkelt exempel direkt från dagens tablå så har vi serien "Sex and the City". Där nästan högst upp står det "Säsong 4. Avsnitt 12 av 18". Se bild:

    Ett annat exempel från dagens tablå är "Svenska Hollywoodfruar"

    Sedan finns det undantag där den informationen saknas. Men det beror helt enkelt på att den informationen inte finns att tillgå än och att vi inte fått den avsnittsinformation från kanalerna. Detta beror oftast på att det är en helt ny serie som inte sänts innan.

    Återkom om ni har några frågor!
    Hälsar

    Johannes
  • det är isåfall bara på gamla serier, se nedan exempel där ni INTE skriver det

    "Drömmen om slottet
    Reality/RenoveringSverige
    Säsong 1 Avsnitt 7
    Att måla välkomsthallen i guld är svårare än Agnes och Stefan tror, inte minst när det också ska dekoreras med enorma påfåglar. Stefan vill även bygga egna antika golvsocklar av olika standardlister, och snart betar det får i slottets hagar."

    "Biggest loser VIP
    Hälsa/RealitySverige
    Säsong 2 Avsnitt 7
    Fem deltagare är kvar i tävlingen och den intensiva träningen börjar ta ut sin rätt. Pressen på alla ökar och de kastas ut på hårdträning i skogen, vilket blir en utmaning på många sätt. Nu känns det verkligen att finalen närmar sig."

    "Vår tid är nu
    DramaSverige
    Säsong 2 Avsnitt 6
    Calle och Nina driver igenom att DK ska anordna en italiensk matvecka. Gustaf och Bellan kivas om vem som ska instruera Angelo i serverandets ädla konst. Peter träffar sitt livs kärlek Suzanne bakom ryggen på Ester - men Ester börjar ana att han döljer något. Maggan blir bjuden på middag hos paret Gahn, och är rädd för att göra bort sig."

  • Hej igen,

    det stämmer bra, sen kan det förekomma undantagsfall förstås. När kanalerna sänder nya serier/tv-program som inte sänts någon annanstans innan så får vi i många fall ingen fullständig avsnittsinformation, dvs. säsongsinfo, vilket avsnitt som sänds och totalt antal avsnitt.

    I nuläget finns oftast inte den datan att tillgå för oss dessvärre.

    Ha det bra!
    Johannes
  • Hej, Anne Marie
     www.kolla.tv har informationen om hur många delar det är i serierna

    //sandra