Reklam TV3

Hej,

Jag har ingen erfarenhet när det gäller spelberoende utan jag vill tala om att jag tillskrev TV4 efter att de talat om spelberoende i nyheterna den 23/10. Jag skrev att den största boven när det gäller spelberoende är REKLAMEN I TV. Tv 4 hade ca 4-5 spelbolag vart reklamavsnitt, men efter det att jag skrivit finns inte en ända reklam, i varje fall inte de jag ser och det är många under dagen.

Vad jag hoppas är att alla kanalerna slutar med reklam om spel, där finns de som under ett entimmesprogram har 4 reklamavbrott o då finns det inte mindre än 11 spelinslag.

Hälsningar Gun Mårtensson

Kommentarer

  • Hej igen Gun,

    som sagt; vi på TV.nu är enbart en tv-tablå, så vi bestämmer inte vilken typ av reklam som visas på TV. Det är enbart TV-kanalerna själva som kan påverka sådant, så du får höra av dig dit helt enkelt 😀

    Johannes
  • Men ni kan påverka reklamen i appen

    Spel
    Alkohol
    Rökning
    Sex

    Är oetisk reklam även i er app
  • Hej Bengt,

    det stämmer att vi har reklam för spelbolag - men de tre andra kategorierna du nämner gör vi inte reklam för. Du får gärna specificera vilka reklamer det är du syftar på i dessa tre kategorier eller skicka print screen på dem. Såhär ser det ut:

    Rökning - Förbjudet enligt svensk lag
    Alkoholreklam - det får vi inte använda oss av OM vi har spelreklam (vilket vi har)
    Sex - reklam för sex får vi inte ha enligt Schibsteds (företaget som äger tv.nu) stadgar.

    Så dessa tre kategorier använder vi oss helt enkelt inte av.
    Givetvis går det att diskutera huruvida man bör använda sig av spelreklam. I den bästa av världar hade vi förstås varit helt fristående från sådant, men samtidigt vill vi att vår tjänst ska vara gratis och tillgängligt för alla - inte bara de som har pengar. Då är det ett nödvändigt ont och ett beslut vi tagit helt enkelt.

    Tack för att du hörde av dig - vi för givetvis din feedback vidare till ansvariga.
    Återkom om du har några frågor!

    Hälsar

    Johannes
  • Det var exempel på de mest irriterande och beroendeframkallande.
    Ok rökning gör man kanske inte reklam för numera.
    Men kategorierna kan få mig som app-snvändare att se mig om efter andra alternativ då ni INTE har en reklamfri version.