Programtablå och Sportknappen

Först vill jag fråga varför vissa program helt enkelt inte finns i tablån. Tex. Handboll damer 17.55-21.00 Sverige-Polen SVT1/SVT Play? Känns som folk kanske vill se den matchen.
Andra frågan är: När jag har valt mina kanaler i listan, varför när jag trycker på sportknappen så kommer alla kanaler upp? Jag vill inte ha reda på vilka sport evenemang jag inte kan se, jag vill veta vilka jag kan se. Känns som att jag valt kanallista i onödan.

Kommentarer

  • Hej Andreas, och tack för ditt meddelande. När det gäller sporten och kanaler håller vi med om att det är märkligt att du fortfarande ser kanaler du valt att inte se. Det jag misstänker är att du valt bort alla streamingkanaler och att vi därför visar ett defaultpaket (med bland annat C More och Dplay etc). Stämmer det? Oavsett är det en konstig logik och vi ska se till att fixa detta – men som en snabbfix för din del undrar jag om det blir bättre om du testar att lägga till en streamingkanal som inte har sportevents, t.ex. Netflix? Blir sportsidan bättre för dig då?

    MVH
  • Hej!

    Jag har liknande problem. Det är därför jag inte så ofta använder denna app. Efter att ha valt kanaler (Telenor bas i mitt fall) och streaming-kanalerna (SVT play och tv4 play) så får man upp hela tablån (som stämmer), film-tablån stämmer också mot de valda kanalerna men när man går in på sport-tablån så visas sport från många streaming-kanaler som man inte alls har valt (från dplay, cmore, viasat m.fl(?)). Har haft detta problem i flera år och därför också avinstallerat/installerat i omgångar i hopp om att det kanske ska fungera med nya app-uppdateringar, men så har det inte blivit. Nåt fel i programkoden måste det ju i så fall vara tycker man. Eller att sparad information inte blir sparad i just sport-tablån. Ja endast ni har svaret.

    Mvh

    Tobias
  • Hej Tobias,

    Du har rätt, något är fel där då även listan på sporten ska filtreras på dina streamingkanaler. Ser att vi har skrivit ett ärende kring det och det är något vi förhoppningsvis snart kan börja jobba på då vi på Android precis släppt en större uppdatering. Tack för att du säger till, vi ska fixa det!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor