Play?

Hej!

Vad betyder det egentligen när det står Play vid ett program i programtablån? Trodde jag kunde gissa men det verkar inte så?

Lena

Kommentarer

  • Hejsan Lena,

    det är inte lätt med alla termer alltid! Men "Play" innebär att programmet/filmen finns att streama, dvs. kolla på via internet. Så om du till exempel ser en Play-symbol i tablån bredvid "Antikrundan" så kan du alltså kolla på Antikrundan på SVT-play när du vill.

    Hör av dig om du har fler frågor!
    Hälsar
    Johannes