Några synpunkter

Ni gjorde ju om sidan (webb Android) för ett bra tag sen. Några saker förvånar mig:

  1. Sidan tar urlångtid att ladda, något snabbare på en nyare mobil med bättre procesor. Vad laddar man ner egentligen eftersom endast tre program visas per kanal i översikten!?
  2. Om jag t ex väljer annan tid, säg kl 21 när kl är 18, och sedan går vidare till en kanal, och sen backar till översikten får jag ändra till kl 21 varje gång. Otroligt dåligt!
  3. Kolla t ex på Omni.se som fäller ut innehållet, vilket kanske vore något här. Borde ju vara fullt möjligt eftersom det verkar som den mesta programinfon laddas ner från början (se punkt 1)

Nu har detta varit så dåligt under så lång tid så om inte tjänsten tv.nu blir bättre snart kommer jag att leta upp en mer användarvänlig sida. För detta torde vara en tjänst med otroligt många användare och då kan man förvänta sig mer än denna fullständigt katastrofala sida helt utan moderna funktioner. Jag hade själv kunnat bygga den i Html 4.0 för 20 år sen. Det har ju hänt en del se dess. Jag skulle våga påstå att er tv-tjänst är jämförbar med en tjock-tv och de lämnade mina domäner innan ni existerade! Suck att man ens ska behöva påtala såna här saker för er. Ni har väl själv mobiler och använder den för att kolla vad som är intressant på tv. Förmodligen har vi slutat att titta på forcerad tv och endast streamar det vi själva vill se - innan ni har fått bukt med problemen...
Ha nu en fortsatt fin dag!

Kommentarer

  • Hej Fredrik,

    Det var tråkigt att det inte fungerar som det ska via webbversionen. Har du prövat att använda appen?

    Allt gott,

  • Hur kan ni skratta åt komentaren " han hade inte råd med något thém" sluta att vara ironiska mot det som inte har pengar som proffren.
  • Hej
    Det är väldigt trögt att logga in (är ej med i Facebook). Extremt trögt vilket skapar irritation varje gång.

    Önskvärt är att vara inloggad så länge jag själv vill istället för denna jobbiga procedur varje gång. Finns ingen sida på nätet som tar sån tid på sig.

    Tidigare tänkte jag det berodde på min äldre PC tills jag märkte att problemet kvarstod med en sprillans ny.

    En annan sak, istället för att komma in direkt på TV-sidan hamnar jag bland favoriter. Ogillas.

    Kan ni fixa till detta i annars den bästa TV-sajten som finns är det fantastiskt bra.

    Trevlig helg

  • Det här felet har jag påpekat tidigare men ingen åtgärd.
    När man klickar igång tv.nu på pc då blir det en fördröjning
    innan hela sidan laddat klart, man hinner då klicka på tex
    "serier" i menyn ovanpå tablån och vips har sidan laddat klart
    och man har just nu klickat på "mest klickade" som då blir
    kvällens stora nöje eftersom den är mest klickade!
    Hur blev den då så stor favorit?
    Jo för att sidan tar sådan tid att ladda upp att folk hinner
    klicka på just den "mest klickade" som då kan bli ett märkligt
    val.
    Tål att tittas på om det går att ändra.

  • Hej Lukas,

    Det kanske kan vara en variabel som spelar in i "mest klickade"-serien. Men jag tror inte den väger så tungt i kategorien "mest klickad" eftersom det finns många andra verktyg som pekar på vilka serier som är populära/mest intressanta. Jag för vidare din feedback till våra utvecklare som får se över fördröjningen.

    Ha en trevlig dag!