Måste trycka visa fler för att se alla kanaler

Jag har gjort ett aktivt val för de kanaler jag är intresserade då min leverantör gör det möjligt.
Varför kommer inte de upp utan "Visa fler"? Jag vill ju se mina valda kanaler då jag valt dem!
Om jag hade behövt göra det en gång och aldrig/sällan igen hade det varit ok, men inte för varje omladdning (något som också förändrats, måste alltid ladda om sidan).
Jag kan motvilligt acceptera reklamen om det är viktigt för er och sitens överlevnad.
Har tom inaktiverat adblock och inaktiverat Stylish.
Fortfarande alltid ett klick till från att se alla mina valda kanaler.

Kommentarer

  • Hej Kenneth,

    Vi har gjort några ändringar för att sidan ska ladda snabbare och det är därför vi har en sådan knapp. Så länge du inte byter sida och bara öppnar pop-uper så ska det ska räcka med ett tryck, låter konstigt att din sida alltid laddas om.

    När är det sidan laddar om? Vilka länkar trycker du på när sidan laddar om eller görs det automatiskt?

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej

    Sidan laddas om aktivt av mig, då den snart blir inaktuell.

    För att sidan inte längre visar livstecken efter att den laddats. Tidigare fanns det ett script som uppdaterade listorna efterhand, gråade ut passerade program och märkte aktuell information.

    Alla mina kanaler visades alltid. Så irritationen är dubbel. Får varken alla kanaler eller uppdateringar av de som visas.

    Ska kolla vad vår ux'are tycker om det. Jag tycker inte det är ok. Men jag är bara en kodapa.

    Hälsn.
    Kenneth
  • jag har samma problem och tycker det är riktigt riktigt irriterande (för jag använde er sida varje dag tills detta). Allt fungerade ju bra tills för nån vecka sen eller när ni än gjorde nåt med sidan. nåja, hoppas ni fixar snart så man kan använda sidan igen.
  • Hej Kenneth och Lisa,

    Tack för att ni hörde av er, jag kommer ta det här vidare och se om vi kan hitta en bättre lösning!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej !
    Jag saknar också den automatiska uppdateringen. Den var JÄTTE BRA förut när de var så 😀
    Nu måste jag stänga ner å öppna igen för att komma " rätt i tid" på dagen/kvällen i tablån.
    MVH
    Marie
  • Håller med föregående, mycket irriterande att behöva ladda om sidan för att se rätt tid och program i fet stil.
  • Hej!

    Vi ska ha löst problemet att sidan inte uppdaterar sig efter tid i måndags, gå gärna in och testa igen för att se att allt fungerar som det ska. Annars hör av er!

    Angående "Visa fler kanaler" har jag inget nytt men vi diskuterar hur vi kan bättra oss där.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Jo märkte det uppdateras nu tack för att ni fixa 😀 Önskar bara Ni fixar så man slipper se vad som redan har gått på tv, Ni hade det så bra förut, förstår liksom inte varför Ni gjorde om, nu måste jag ju zooma ut för o slippa klicka "visa fler", har dåliga ögon mkay.
  • Oavsett hur mycket jag zoomar ut så måste jag klicka på "Visa fler" för att se alla kanaler jag har? Kanske opassande många?

    Om jag dessutom inte haft ett script som scrollar ner lagom mycket automatiskt så hade jag alltid behövt vänta lite för att se kanaler som inte direkt visas.
    Som tex kanal 9 och framåt... Det som idag räknas som basutbud?

    Har ett script som ser till att sidan alltid är aktuell. Visa fler kanalerna behöver fortfarande en knapptryckning men ska fixa det. Kan hjälpa om ni använder Firefox.

    Om bandbredd är problemet så laddar jag nu om hela sidan 288 ggr per dygn istf kanske 3-4 om jag tittar aktivt...

  • Jag håller med tidigare inlägg. Det är irriterande att behöva klicka (även om det bara är ett klick) för att visa de kanaler jag har ställt in att jag vill se. Sidans laddningstid blir ju densamma eftersom jag ALLTID klickar för att se alla kanaler jag har ställt in att visas.
  • Hej allihopa,

    Har diskuterat det här med produktteamet och även skrivit en puck till utvecklarna att kika på detta så knappen kommer med största sannolikhet tas bort och resten av kanalerna ska laddas automatiskt när man kommer till botten av sidan.

    Trevlig helg,
    Victor
  • Jag fick inte min fråga besvarad. Jag kan bara se kanaler 1-8 sedan ett par veckor utan att ha gjort några förändringar.
  • Ser inte din fråga.
    Var kan du bara se kanal 1-8 ?
  • Jag har alltid kunnat se 1-12 och några till
    efter att ha tryckt TV-nu
    Sedan ett par vv kan jag se innehållet på kanal 1-8 men inte fler.
    Alltså inte det som visas på kanalerna utan bara programmen.
  • Om jag öppnar www.tv.nu i en browser så laddar/visar den initialt 8 st kanaler. Så fort jag drar/bläddrar web-sidan neråt mot botten så laddas fler kanaler/tablåer in.

    Du kanske kör appen Tv.nu ?
  • Tack, men "Visa fler" finns inte som val.
    Ja, jag kör TV-nu
    Har fungerat tidigare men nu visas bara de 8 första
  • Hej Cary,

    Vi har fixat lite med hur kanalerna laddas in så jag hoppas att det löst dina problem, säg till annars. Angående visa fler ska även den va borttagen och kanalerna ska laddas in automatiskt.

    Om du fortfarande har problem, är du inloggad?

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Fungerar faktiskt riktigt bra nu, toppen.
    Men undrar om ni har bytt font för programmen? Känns som det är ganska liten skillnad mellan pågående och kommande program.
    Men kanske min browser som uppdaterats eller något annat. Kan leva med det.
    Och ja, jag är inloggade. Skulle inte se mina customvalda kanaler annars.

    Tack för tjänsten oavsett små skitsaker jag retar mig på 😀
  • Hej Kenneth,

    Härligt att det funkar bra för dig igen, vi har gjort ganska stora ändringar bakom kulisserna som strulade till en del saker. Hör av dig igen om något krånglar!

    Angående fonten så har vi bytt på hela sajten, ska kolla om vi kan göra något för att göra det tydligare mellan pågående och kommande program.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor