Lösenordsproblem...igen

Hej!

Jag är är så irriterad och frustrerarad över hur dåligt det fungerar med "Mina sidor". Har haft liknande problem större delen av tiden sedan ni gjorde om sidan för ett par år sedan, men det har efter lite tålamod och ett antal försök varje gång oftast ändå lyckats fungera till slut. Jag pratar alltså om att helt enkelt komma in till mina inställningar, eftersom sidan allt som oftast vägrar att acceptera lösenordet jag skriver in...inte alltid, men oftast krävs det minst ett par, tre försök (vilket också är irriterande och märkligt) och så kan det inte fortsätta. Det tar oerhört mycket onödig tid och energi.
För ett tag sedan tänkte jag att det kanske skulle gå lättare att återställa lösenordet istället och byta till ett nytt och tryckte således på knappen "Glömt lösenord"...har inte blivit bättre, utan den protesterar minst ett par gånger och hävdar att användarnamn/lösenord inte existerar, för att lite senare helt plötsligt låta alla mina favoritinställningar synas i tablån...helt slumpmässigt, med andra ord.
Efter säkert fem misslyckade försök nu ikväll har jag dock fått nog och ville göra ett nytt försök med att återställa lösenordet, men den här gången har det inte ens skickats ett mail, trots att sidan hävdar att så har skett. Jag är rent ut sagt förbannad på hur illa det här fungerar och nu ser ni till att fixa det här en gång för alla!

Kommentarer

  • Jävlas ni med mig medvetet, eller? Nu har jag försökt sååå många gånger att komma åt mina favoritinställningar i tablån idag utan att lyckas...försöker logga in och DET funkar lite då och då, typ varannan gång (se tidigare inlägg), men ändå dyker inte favoritinställningarna upp i tablån...om jag då trycker på "Mina sidor" så varierar det från gång till gång var jag hamnar; ibland rätt, men allt som oftast på inloggningssidan (som om jag blivit utloggad automatiskt)...men några markeringar i tablån (eller möjligheter att markera program) lyser med sin frånvaro...och så håller det på...

    Att man med samma lösenord kommer in på sidan ibland och ibland inte gör ju att man inte litar på er sida över huvud taget, åtminstone inte vad gäller säkerhetsinställningar och tillförlitlighet...det är helt ofattbart amatörmässigt och fullkomligt kompetensbefriat.

    Har fortfarande inte fått svar på mitt första inlägg ovan...inte ens en reaktion på att ni har tagit del av det jag skrivit...med andra ord, total brist på respekt från er sida...skärpning! =(
  • Idag fungerar ingenting...går fortfarande inte att få fram några favoritinställningar och idag fungerar inte inloggningen alls...tycker det är märkligt att det är min personliga "set up" av kanaler, trots allt, med tanke på att allt annat verkar vara ur funktion...kanske var dumt av mig att skriva det för nu lär ni väl fixa till så att inte det funkar heller framöver.

    Intressant att det första man möts av när man går in på "Kontakta oss" är följande fras: "Dina åsikter är viktiga för oss. Hittar du inte svaret på din fråga  under redan formulerade frågor och svar vänligen skriv ett inlägg så  besvarar vi dig så snart vi kan."...jag märker ju med all önskvärd tydlighet hur "viktiga" mina åsikter är och bekräftar även hur lite det är ni "kan", för snabbt har det ju inte gått iaf. Fortfarande inte tillstymmelse till svar eller reaktion på något av mina inlägg och nu har det snart gått en vecka sen det första...jag skulle skämmas rejält om jag hade behandlat folk så respektlöst i mitt jobb...pinsamt!
  • Hej Gustav,

    Ber om ursäkt för sent svar. Har fört vidare infon till utvecklarna och de ska kika på ditt ärende. Är det samma mail som du registrerade dig med på kundo som du använder?

    Använder du bara sajten eller också apparna?

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej! Ja, du får gärna säga till dem att inte bara kika på det utan se till att fixa så det funkar också...fungerat lite då och då nu i veckan, men allt som oftast inte alls.

    Den mail jag använder nu är den som skickas med när jag skriver här, ja (gustavmaki@gmail.com).

    När jag registrerade mig från allra första början på er sida så var ju mailadressen ens användarnamn och det var problem ett tag när den mailen stängdes ner väldigt plötsligt, eftersom jag då inte kunde ändra lösenord (alla uppgifter och bekräftelsemail skickades ju till den gamla mailen som jag inte kom åt). Det ordnade dock till sig för några år sedan och det gick då att byta till en ny mailadress (mitt användarnamn är ju dock fortfarande samma som min gamla adress, eftersom DET inte går att byta...er sida kanske blandar ihop dessa båda ibland av någon idiotisk anledning?).

    Sen har ju mycket blivit sämre sen ni gjorde om sidan för ett par sedan, bl.a. att man inte enkelt kan se om man är inloggad eller inte, utan måste trycka på "Min sida" för att få veta det...hade varit bra om det syntes nånstans även när man kollar in tablån. Sen vore det bra om man inte blev automatiskt utloggad (speciellt när det är såna besvär att komma tillbaka in) bara för att man stänger ner sidan och/eller stänger av datorn. Det är en annan sak som var bättre med gamla sidan. Då hände det väl kanske ett par ggr/månad att man behövde logga in på nytt om man inte aktivt loggade ut. Mycket smidigare. Plus en hel del annat som jag redan tidigare påpekat, men även då var det problem att få några vettiga svar (om jag ens fick några) i någorlunda relevant tid, så till slut struntade jag i att förlja upp det...tro dock inte att den taktiken kommer fungera den här gången, utan nu ser ni till att ordna det här med inloggningen omedelbart!
  • Nu har det gått drygt 3 veckor sedan jag skrev nåt senast, eftersom jag tänkte ge er tid att i lugn och ro fixa alla problem utan att jag tjatar, men uppenbarligen struntar ni i det i alla fall, så det kanske är dags att göra tvärtom istället...så se nu till att ordna upp det här lite snyggt och smidigt för en gångs skull, så behöver det inte bli mer tjafs...men mitt tålamod är inte obegränsat, så...
  • Visste väl egentligen att det var för mycket att hoppas på, att ni skulle få ändan ur vagnen och faktiskt svara snabbt den här gången (varför skulle ni göra det när ni aldrig gjort det innan, liksom)...eller fixa alla problem heller för den delen...men som sagt var, jag kommer fortsätta vara på er om det här tills ni löser det här, tro inget annat...så för er egen skull så vore ju det enklaste att bara erkänna era fel, se till att allt funkar som det ska och sen är det ju bara att gå vidare...så, chop chop, lite tempo nu, tack...
  • Hallå Gustav,

    Nu tar jag över min sommarlediga kollegas ärende, men så som jag förstått det fick vi in en handfull liknande ärenden som det du beskriver under ungefär samma period. Våra tekniker hittade en bugg som därefter åtgärdades. Efter den buggfixen verkade problemet ha försvunnit för de flesta eftersom vi inte fick in fler anmälningar och/eller hörde något mer om just den buggen. Så det verkar som om ditt ärende föll mellan stolarna - ber givetvis om ursäkt för dröjsmålet och missen. Jag får helt enkelt kolla med teknikerna igen och se om dom kan hitta vad felet hos dig kan bero på!

    Håll ut så ska vi försöka ordna det!

    Johannes
  • Hej igen Gustav,

    är det via webbläsaren problemet uppstår eller även i app? För våra tekniker testade att logga in ett x antal gånger via ditt konto i Chrome och det fungerade som det skulle. De har inte hittat något fel hittills. Men det jag fick höra var att det eventuellt kan ha att göra med dina cookies. Så antingen kan du testa att surfa via privat fönster i din webbläsare och se om det fungerar, eller också om du rensar dina cookies.

    Så prova det och återkom om problemet kvarstår därefter.

    Ha det fint!

    Hälsar

    Johannes
  • Då klagar jag igen då... Förra gången skulle inloggen fixas... Men icke då. Det duger inte att säga "vi ska försöka/vi försöker lösa problemet.  Kommer inte in nu heller!
  • Håller med! Jag kan fortfarande inte logga in från min laptop, funkar bara i mobil-appen. Är så trött på detta! Jag har följt alla steg gång på gång, men det hjälper inte! Det märks att alla resurser läggs på appar numera.
  • Går ej att logga in på Min sida i Chrome!

    Firefox är OK, Edge samt Android fungerar
  • Det fungerade ju perfekt på sidan med Chrome innan ni gjorde denna berömda uppdatering! Jag har följt alla ovan nämnda steg utan resultat? Jag vill inte använda mobilappen för där har jag ingen total översikt utan måste scrolla fram en kanal uttaget och det tar 10 ggr så lång tid. Nu ger jag upp och letar fram ngn annan TV-sida att använda!
  • Hej,

    Vi har släppt en del förbättringar gällande vår inloggning, bland annat går det nu att logga in även om man blockerar tredjepartscookies. Om det inte redan löst sig testa gärna igen nu. Ber om ursäkt att det tagit så ofantligt lång tid!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor