Fel tid i "PÅMINNELSEN"

Det är fel på 1 TIMME, varje gång jag ställer in PÅMINNELSE  från Er TV-Guide till Min Kalenderns PÅMINNELSE...……..Detta problem uppstod efter omställningen till sommartid, fast frammåt 1 timme...………..ÅTGÄRDA OMGÅENDE...…..JÄVLA PISS...…….

Kommentarer

  • Jag ser samma sak. Fel tid anges i min kalender. Varje gång måste jag gå in och ändra tiden 1 timma tillbaka. Jag har skrivit om detta tidigare utan att få något svar.
    Det är väldigt irriterande, både att det anges fel tid och att ni inte svarar på inlägget. Arrogant, tycker jag.
  • Hej,

    Är det bara påminnelsen som visar fel tid är hela tablån en timme fel? Påminnelserna triggas beroende på tidszon i era enheter, så även om ni har klockan rätt men har fel tidszon inställd så blir det inte bra så - Dubbelkolla gärna det.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Det är påminnelsen. Jag har rätt tidszon inställd. Allt är rätt utom påminnelsen i kalendern.
  • Är det sajten eller appen ni använder? Är ni inloggade? Har försökt återskapa problemet men får rätt tid på påminnelserna i kalendern.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Gå också in i inställningarna och testa att ha automatisk tidszon på, har hjälpt för några andra som haft problem med påminnelser.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Det är sajten jag använder. Lägger den på startsidan.
    Ändrade till automatisk tidszon. Det hjälpte inte.
  • Hej Kjell,

    Hmm, finns en sak till du kan testa. Om du har Windows 10 så finns det även ett reglage för att ställa in sommartid (daylight saving) automatiskt. Kan du gå in i dina inställningar och se om det är påslaget?

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • För att justera sommartid automatiskt måste jag stänga av automatisk tidszon.
    Det går inte att ha båda på samtidigt.
    Tiden ställs in automatiskt och jag måste ställa in tidszon (Amsterdam, Berlin etc. Stockholm).
    Oavsett hur jag ställer in blir det samma resultat. Påminnelsen ställs fram en timma.
    Nåt fel i Windows 10?
  • Hej Kjell,

    Kan du skicka över .ics-filen du får när du tar hem en påminnelse? Skulle hjälpa oss med felsökning, tror du kan bifoga den här annars maila vb@tv.nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Som exempel Biltokig ikväll 18:45 visas som 19:45 i påminnelser.
  • Jag kollade även Sport och Play. Där verkar tiden stämma.
    Men inte TV.
  • Hej Kjell,

    Tror vi närmar oss något nu, provade att använda samma fil du skickade i min egen kalender och får rätt. Tror att ditt kalenderprogram kan vara inställt på fel tid, kika gärna om du hittar inställningar där och om det ser rätt ut. Om du inte hittar, säg till vilket program du använder så kan jag undersöka vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Jag använder Outlook. Tiden är rätt inställd där.
    Som jag sa stämmer tiderna i Sport o Play. Men inte i TV-tablån.
    Mysko!
  • Hej Kjell,

    Nu ska teamet ha hittat och fixat en bugg som rörde kalender-filerna. Testa igen och säg till om det inte fungerar!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Ja det verkar som att det fungerar nu. Tack!