Död programledare.

Hej.
Jag kollar ibland RAI UNO som ni ju har på tablån. Programmet varje dag vid 19-tiden som heter L’éredità. När man kollar på beskrivningen, kommer programledaren Fabrizio Frizzi upp. Han dog i mars i år av en hjärtattack.
Ledaren heter numera Flavio Insinna, skådespelare.
Ni kan stryka även Carlo Conti. Han ledde programmet för ca 3 år sedan.

Kommentarer

  • Hej Johan.

    Det var inte bra förstås. Beklaglig miss. Jag kollar upp och ändrar på en gång! Tack för att du hörde av dig.

    Hälsar
    Johannes
  • Hej. Den numera avlidne prigramledaren Fabrizio Frizzi är faktiskt fortfarande med under beskrivningen av programmet som ”medverkande” på tv-guiden.
  • Hej Johan,

    Är han med på generella progambeskrivningen (Den här: https://www.tv.nu/medverkande/fabrizio-frizzi), eller på avsnittbeskrivningarna?

    För han ska vara med på generella programbeskrivningen, även om han dött har han varit med i programmet.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Verkar som han står med på avsnitten också, ska höra med vår dataleverantör om de kan fixa det!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Precis. När man i vanliga tablån klickar på programmet självt, så kommer det ju upp en beskrivning till höger (iPad). Där finns han fortfarande med som ”medverkande”. Carlo Conti medverkar inte heller längre.
  • Hej Johan,

    Nu har jag mailat runt och undersökt lite och förstått vad som gått fel. Problemet är att vår dataleverantör inte har avsnittsbeskrivningar för vissa program och då referar dom bara till programinfon och där är ju Fabrizio fortfarande med.

    Tyvärr är det här helt automatiserat så kan inte göra så mycket åt saken just nu men våra utvecklare ska undersöka och se om man kan identifiera dessa program och behandla de speciellt, får se om de hittar någon lösning.

    Skälet till att det inte kommit upp förut är att de här fallen är väldigt ovanliga i svenska kanaler så vi har inte upptäckt det innan. Tack för att du skickade infon!

    Trevlig helg!
    Victor