Bilder

Ansvarar ni för bilderna som visas i tablån? Undrar varför det alltid är män på bilderna vid t ex skidskytte och längdskidåkning, eller är det "kanalen" som ansvarar

Kommentarer

  • Snacka om bekymmer alltså..

  • Inget bekymmer bara en reflexion
  • Hej Agneta,

    det är en bra fråga - man ska ju alltid sträva efter jämn representation av både kvinnor och män, oavsett om det gäller stora eller små grejer. Däremot är det inte vi som styr över vilka bilder som används i detta fall är jag rädd. Dessa bilder hämtas in automatiskt från ett företag som ger oss allt från bilder till TV-tablån. Men jag kan höra av mig dit och se vad dom tänker kring det!

    Tack för att du hörde av dig

    Hälsar
    Johannes
  • Hej, Johannes!
    Vad fick du för svar på din fråga om bildvalet?
    Nyfiken på deras svar och er reaktion utifrån det.