Berätta om syntolkning!

Hej, jag tycker att det borde framgå av tablån vilka program som är syntolkade. Så att fler har chans att ta del av tjänsten. Som nu, Sveriges bästa hemtjänst (premiär ikväll på SVT1) är syntolkat. Jag vet att SVT sänder varje syntolkat program i SVT24 men när jag klickar på programmet för att se alla sändningstider, står det inte om syntolkning där. Jag måste gå till SVT:s egen sajt och leta på varje dag. All syntolkning bör framgå, med länk till respektive play-sajt där man hittar programmet. TV4 har ju bara syntolkning via play i nuläget.

Kommentarer

  • Hej Helena,

    Tack för feedback, det är en väldigt viktig sak att ta upp i programinfo. Rapporterar vidare detta till våra utvecklare för att se vad vi kan göra!

    Allt gott,

  • Måste man ha speciell tv eller tillbehör för att lysna till syntolkning
  • Hej Inger,

    om du går in här t.ex. kan du se det som SVT har syntolkat när du vill:
    https://www.svtplay.se/syntolkat

    Ha det fint!

    Hälsar
    Johannes
  • Den som är blind och inte har dator, kan dom bara se på tv 24 och har syntolkat, då är det onte många program förstår jag