Bechdel-Wallace testet är helt ointressant.

Huruvida en film har klarat ett subjektivt nonsenstest från yttersta vänsterkanten är helt egalt. Och knappast något som era tittare efterfrågar. Är det så att ni envisas med att fortsätta politisera eran tjänst vänder jag mig någon annanstans och uppmanar övriga att göra så.

Kommentarer

  • Reglerna är ganska raka och tydliga så särskilt subjektivt är det inte, vi skriver ut all info vi har om filmen och ingen tvingar dig lägga någon vikt vid det men du gör som du vill.

    Trevlig helg,
    Victor
  • Då kan väl du, Victor, utveckla vad resultatet har för betydelse för huruvida filmen är bra eller inte?

    Om regler tagna ur luften följs eller ej har ingen som helst betydelse.

    J B Nilsson
  • Nej, testet berättar inte om filmen är bra, det säger bara följande (som du säkert vet om):

    1. Det finns två kvinnor med i filmen
    2. De pratar med varandra
    3. Om något annat än män

    Intressant för vissa men kanske inte för dig. Om du vill läsa recensioner så kan du alltid klicka på imdb-betyget och få mer info där, även om det såklart är subjektivt om en film är bra eller inte.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Och varför är den informationen intressant för den breda publiken. Vi vet att det finns massor med klassisk kvalitativ film som inte skulle klara testet, tex Flugornas herre medans de omvända gäller, tex Bridesmaids.

    Att då referera till nämnt test med den kritik och innebörd det har fått blir till en politisk agenda eller åtminstone springa samma agendas ärenden.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Bechdel_test#Criticism

    Men är det så att folk vill ha det så fortsätt, tycker man som jag att det spelar roll. Så använd andra siter för tjänsten ifråga.

    J B Nilsson
  • Jävla fjanterier, varför väljer ni enbart detta "Södertörns"-test. Nej nu blir det andra TV-guider och bort med er.
  • politisera TV-guider är väl lite väl. Det är ju dock aftonbladet i bakgrunden så vad förväntar man sig egentligen.  Nu säger jag tack och hej.
  • Vilka "soy-boys" som jobbar med den här sajten