Bakgrundmusik bryts på iPad av era annonser.

Hej,
Om man kör bakgrundsmusik på iPad och öppnar ett program i tablån (så en dialog visas med mer info) så bryts ljudet av era videoannonser. Till exempel annonsen om hafjell. Jag är tvungen att öppna kontrollpanelen och trycka play. Lagom jobbigt. Notera att detta är webbsidan och inte appen.

Kommentarer

  • Hej Mattias,
    Jag bad våra tekniker kika på det. Konstigt nog så uppstår inte det problemet för någon av dem, varken på ipad eller iphone oavsett om dom testar i app eller via webb. Annonsen spelas upp fast utan ljud i bakgrunden medan bakgrundsmusiken fortsätter som vanligt. Teknikerna säger att alla annonser är "tysta" så länge man inte klickar på dom osv. Så det är lite oklart vad felet i din iPad beror på.

    Vi tänkte att det kunde ha något att göra med just den specifika annonsen med Hafjell, men när vi tittar på den så är den en så kallad "statisk annons", vilket kort och gott innebär att det inte är en videoannons utan en extern länk man kan klicka sig vidare på. Jag bifogar en printscreen på den nedan för att se om det är den du syftar på, eller någon annan eventuellt?

    Har du testat ifall detta problem uppstår om du använder appen?

    Tack på förhand!

    Hälsar

    Johannes