Ang. tummen upp/gilla film eller program-funktionen

Hej,

Det här är bara ett förslag på en liten detalj som skulle göra gilla-funktionen bättre i er tv-app. Jag är lite glömsk och försöker ibland ge “tummen upp“ på en film som jag redan har betygsatt (dvs den funktion som talar om hur många som tycker filmen var bra eller dålig och inte hjärta-funktionen som är privat), och då tar jag istället bort “mitt betyg“ på filmen av misstag.

Det är förstås inget stort problem, men eftersom jag tänkt på det några gånger så tänkte jag bara dela tanken med er, ifall ni tycker det är en bra idé. Kanske skulle det gå att göra så att det på något sätt syns när du har "gillat" eller "ogillat" någon film eller något program etc.

Tack för en bra app, ni gör ett bra jobb:D

Kommentarer

  • Hejsan!

    Det är ingen dum idé. Jag tar dina tankar vidare till produktteamet, så får vi se om det går att lösa något sådant.

    Tack för att du hörde av dig!

    Hälsar
    Johannes
  • Hejsan, jag håller med helt, mitt förslag är att man ser tummen upp i grönt och i rött om man redan markerat sitt val. Nu måste man klicka för att se om jag "gillat/ogillat" med hjälp av hur många som gillat/inte gillat.
    En annan sak är att det vore betydligt enklare om "hjärtat och klockan" finns i första fönstren tillsammans med tummarna. Nu måste man klicka framåt några steg för att hitta dessa och sen tillbaka igen. För övrigt är allt toppen bra, tjusig design och allt.
    Mvh Janne
  • Hallå Janne,

    bra feedback måste jag säga. Jag tar även det vidare till mina kollegor så får dom se över det 😀

    Hälsar
    Johannes