Mitt kärl har inte tömts helt
Min soptunna är bara tömd till hälften. Vad har hänt? Gäller facket för restavfall.
Följ inlägget
2
följare
Våra avfallsbilar skakar alltid kärlen för att allt avfall ska följa med ner i bilen. Under de väderförhållande vi har i Skåne under vintern med växelvis minusgrader med plusgrader fungerar detta ibland bristfälligt då påsarna kan frysa fast om de är varma och fuktiga när de slängs i kärlet på. Här kan ni som fastighetsägare påverka. Nedan följer lite Tips och råd för att försöka undvika fastfruset matavfall.
Om påsarna redan har frusit fast i kärlet behöver du som fastighetsägare se till att kärlet går att tömma på hämtningsdagen.
Hoppas informationen kan hjälpa er framöver. Det går även bra att beställa en extra tömning till en kostnad av 200 kr, hör av dig till Kundtjänst på telefonnummer 0410-73 30 00 eller via mejl till kundtjanst@trelleborg.se om du önskar beställa detta.
Ha en fortsatt bra dag!