När hämtas mina sopor?

Jag vet inte vilka som är mina tömningsdagar.
Trelleborgs kommun Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Om du har tillgång till ”Mina sidor” kan du logga in och se dina tömningsdagar för både hushålls- och trädgårdsavfall.

    Om du behöver inloggningsuppgifter till ”Mina sidor” ska du kontakta Kund- och fakturasupport via mejl eller telefon.
    Telefon: 0410-73 38 00 kundsupport@trelleborg.se

    Länk till Mina sidor

    Du kan även få reda på dina tömningsdagar genom att ringa eller mejla till Kundtjänst. Telefon: 0410-73 30 00 kundtjanst@trelleborg.se
    Sebastian
  • varför inte bara iaf skriva vilka dagar de hämtar tunnorna direkt på hemsidan? utan att man ska behöva logga in via kundtjänst som är öppen 8-17.
    när det ska hämtas från kl.6

    varför måste det hållas hemligt?
    erik
  • Hej Erik,

    Det är ingen hemlighet med vilka dagar avfallet töms på de olika adresserna. Anledningen till att kommunen använder "Mina sidor"är för att varje kund enkelt ska kunna komma åt rätt information om just sin egna adress, då vissa turer inte tömmer hela gatan samtidigt. På "Mina sidor" kan du logga in på när som helst under dygnet. Antingen via lösenord eller mobilt bankID.

    Ha en fortsatt härlig sommar!


    Sofia Kommunvägledare
  • Dom håller inte tiderna eller ska man säga dagarna som hämtningen ska utföras kommer dagen innan ibland
    Ingvar
  • Hej Ingvar,

    Vänligen kontakta oss på Kundtjänst på telefonnummer: 0410-733000 eller via mejl kundtjanst@trelleborg.se om du upplever att ni har problem avfallstömningen så kan vi hjälpa dig vidare i ärendet.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Caroline Kommunvägledare
  • Hej! Stämmer det verkligen att Sophämtningen sker i Skegrie på Julafton (Kärl 1) och Juldagen (Kärl 2)?

    Gary
  • Hej Gary!

    Det finns en del medborgare som kommer få tömt på julafton och juldagen då avfallshämtning sker måndag - fredag, även vid helgdagar.

    För att kunna svara på din fråga exakt om vilka som är era tömningsdagar behöver vi er adress för att hjälpa er vidare. Det kan skilja sig på hämtningsdagar i områdena så därför vill vi kontrollera så tömningsdag stämmer för er. Det går bra att maila in adressen till oss på kundtjanst@trelleborg.se eller ringa till oss på 0410- 73 30 00.

    Ha en fin dag!
    Therese Kommunvägledare
  • Hej
    Enl driftchefen citat.
    "– Vi tycker att det är onödigt att röra till det för våra abonnenter genom att ändra i de vanliga tömningsveckorna, säger Torbjörn Jönsson, driftchef på kommunens avfalls- och återvinningsavdelning. De abonnenter som har vant sig vid tömning udda veckor ska inte behöva byta till jämna och vice versa, för att vi har en extravecka i år. "

    Extra tömning på tunna 1 i v53 men tunna 2 kvarstår på gällande veckoschema??
    Är det då var fjärde vecka på tunna 2 så det blir jämna veckor istf udda eller det blir 5 veckor mellan tömningarna.

    Tycker driftchefen har misslyckats med att inte försöka röra till det!

    Går inte att logga in med BankId då det inte känner igen persnummer så vi har verkligen ingen aning om när dom kommer
    Stavstensvägen
  • Hej!

    Era tömningsdagar är följande:

    Kärl 1; måndagar jämn vecka, nästa tömning 11 januari.
    Kärl 2; Onsdagar var fjärde vecka, nästa tömning 20 januari.

    Precis som du skriver så kommer kärl 2 ha haft ett uppehåll denna gången på 5 veckor, men återgår till var fjärde vecka.

    Vi vidarebefordrar er feedback angående informationen som stått på hemsidan till Avfall- och återvinningsavdelningen så de får ta del av denna.

    Ha en fin kväll!
    Therese Kommunvägledare
  • Men det där stämmer ju inte! Vi som inte fick våra kärl 2 tömda på juldagen (= redan 4 veckor sedan förra tömningen) och som inte kommer få dem tömda förrän 20:e januari - vi kommer inte ha fått tömt kärl 2 på 8 veckor!! Det är skitdåligt. Vi har fått köra till återvinningsstationen två ggr redan - med våra vanliga hushållssopor!
    Katarina
  • Hej Katarina,

    På juldagen var det fortfarande ordinarie tömning som gällde. Flyttningen var från v.53 när enbart kärl 1 tömdes.

    Om ni inte fick tömt kärl 2 på juldagen, som skulle vara er ordinarie tömningsdag, får du gärna återkomma till oss via telefon eller mail med adress och kontaktuppgifter så får vi gå tillbaka och se vad som hände med er tömning då och göra en felanmälan åt er.

    Ha en fin eftermiddag!
    Therese Kommunvägledare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.